|
|
|
|---|---|
|
Hej, har precis köpt mig min första BMW, en 535iA -89 i behov av en del översyn. Har två problem som ni på detta eminenta forum kanske kan hjälpa till med: 1: Datorn tappar inställningarna så fort jag stänger av tändningen, inte klocka mm men trippmätaren och en del annan info. Han jag köpte den av sade något om att batterierna på moderkortet behövde bytas, kan det stämma och var sitter i så fall moderkortet? 2: Automatlådan "tvekar" ibland mellan ettan och tvåan, uppkommer då och då, inte alltid. Spelar ingen roll hur man kör eller om den är varm eller kall, har nyligen bytt olja och filter. Tilläggas kanske bör att den tjyvluftar en del från defekt insugspackning. mvh Johan Gävle | |
Thomas S |
Tjena! 1. Kan det vara batteriet bakom instrumenten (Hastighetsm) han menade!? 2.Testa att nolla datorn till lådan! Görs hos BMW för nån hundring.Hade en 525ia som jag gjorde det på en gång efter oljebyte. Den blev då ialf mkt bättre när den lärde om sig. Lycka till Thomas S |
|
1: Min trippmätare nollades ibland när man slog på tändningen. Efter att kodnyckeln (ett minne som sitter istucket bakpå instrumenthuset) pajjat och jag köpt en ny så funkade det sen. Jag hittade då inga batterier i instrumenthuset!?! Är inte det äldre, typ E28? |
|
|
Tack för svaren, det verkar som att jag får lugna mig till dess att ortens bmw-handlare öppnar efter sitt semesteruppehåll(!). mvh Johan Gävle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.