|
|
|
|---|---|
|
Hej har monterat motorvärmare på min 320d touring -08,men har inte lyckas hitta vars man ska dra in kabeln till kupe värmaren. Är det någon som vet vars man ska dra in den? /Marcus | |
|
Jagdrog den genom en plastgenomföring som satt under databoxen.. fick ta ur databoxen och det var lite knöligt. Boxen sitter uppe på vänster sida under huven. mvh Tobias |
|
|
Jag öppnade säkringsboxen under handskfacket och körde sedan med en fet lampa i motorutrymmet för att hitta ett bra sätt att dra kabeln. E46an har gummigenomföringar från motorutrymmet som är förberedda för coupe värmare. Med bra lampa är det enkelt. |
|
|
Jag gjorde precis det jobbet på min bil i helgen. Jag drog drog kabeln genom en genomföring i golvet, ganska nära tröskeln. Ingen risk att den ska synas genom mattan då det fanns bra "kanaler" att gömma den i. Tätade med rejält med silikon från både ut- och insidan av genomföringen. Från undersidan av bilen drog jag kabeln fram till hjulhuset och lossade på innerskärmen så att jag kunde dra kabeln bakom den. Längst upp i hjulhuset passerar röret till spolarpåfyllningen så det följde jag in i motorrummet. Anledningen till att jag gick via hjulhuset var att jag ville undvika det varma avgassystemet. /Ronny |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.