AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.139

Montering kupe värmar kabel

Hej har monterat motorvärmare på min 320d touring -08,men har inte lyckas hitta vars man ska dra in kabeln till kupe värmaren.
Är det någon som vet vars man ska dra in den?

/Marcus
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Jagdrog den genom en plastgenomföring som satt under databoxen.. fick ta ur databoxen och det var lite knöligt. Boxen sitter uppe på vänster sida under huven.

mvh Tobias
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Jag öppnade säkringsboxen under handskfacket och körde sedan med en fet lampa i motorutrymmet för att hitta ett bra sätt att dra kabeln.
E46an har gummigenomföringar från motorutrymmet som är förberedda för coupe värmare.
Med bra lampa är det enkelt.
RY
155
RYN
545e -21
Jag gjorde precis det jobbet på min bil i helgen. Jag drog drog kabeln genom en genomföring i golvet, ganska nära tröskeln. Ingen risk att den ska synas genom mattan då det fanns bra "kanaler" att gömma den i. Tätade med rejält med silikon från både ut- och insidan av genomföringen.
Från undersidan av bilen drog jag kabeln fram till hjulhuset och lossade på innerskärmen så att jag kunde dra kabeln bakom den. Längst upp i hjulhuset passerar röret till spolarpåfyllningen så det följde jag in i motorrummet.
Anledningen till att jag gick via hjulhuset var att jag ville undvika det varma avgassystemet.

/Ronny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.