|
|
|
|---|---|
Njuren |
Jag har köpt ljudbok och det visar sig att det är Mp3 på CD skivan :/ Förpackningen är plomberad så det är öppet köp fortf. Så min fråga är - Kan jag spela upp skivan i min basic buissnes spelare? Tack! |
|
I din -05:a fungerar det med mp3. Mvh Henrik |
|
|
Nej, det gör det inte. Hade det varit E90 så visst, men Njuren har en E46 och de har aldrig haft Mp3 stöd. Så det är bara att byta ut skräpet, och lägga in en Clarion eller Alpine. Dina öron kommer att älska dig! Det finns adaptrar till Clarion så du kan styra stereon med rattknappar. Så hade jag det på min E46. Boldly goes where no BMW has gone before |
|
| Jasko76: Finns faktiskt en serie Business CD till E46:an som spelar mp3. | |
|
Precis som Chris säger så finns det stöd för MP3 på sena E46;or Business CD. Om jag inte minns fel så var det dock inget stöd för mappstrukturer utan det skall vara en ren CD med mp3 i rooten endast och det var bara i huvudenheten och inte i växlare. //amullo |
|
| På min e46 med bsiness CD fungerade det med MP3 i mappar. Alla spåren la sig i en följd men på displayen kunde man se vilken mapp i ordningen som spelades för tillfället. Typ: 01-001, 01-002, 01-003...osv och sedan nästa mapp 02-001, 02-002, 02-003 osv. | |
|
Där ser man! Jag trodde faktiskt inte det gick med E46:ans stereo, men så hade jag också en 02:a. Boldly goes where no BMW has gone before |
|
| Funkar mp3 på min 04:a? Bor borta för tillfället och har inte bilen i närheten och har faktiskt aldrig prövat med mp3. | |
|
Lägg MP3orna i mobilen, köp en FMsändare till mobilen och ratta in mobilens fmsändare på bilradion - på min SonyE får du med låttitel etc från mobilsändaren till bilstereons display. Har SonyEricsson C702i med FMsändarplugg och BMW 325i -02. De flesta mobiler klarar ju MP3or. Har du onödigt mycket skrot i fickorna som t ex en ipod kan du köpa en FMsändare som tar input från 3,5mm hörlurspluggen och ratta ni på bilstereoen där också - vet inte om du får med låtttitel då - beror säkert på FMsändaren. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Mig veterligt så är det bara -05:orna av E46 som har stöd för MP3. Mvh Henrik |
|
Njuren |
Tack för responsen! Provade skivan och det fungerade klockrent, som RR99 skrev så visas även undermappar fungerar kanon :) |
|
I min förra M3 -02 hade jag en original cd-växlare som ägaren innan satt dit som klarade MP3. Min M3 04a's växlare tar inte MP3. Undrar om MP3-växlaren kom 05? Lite väl sent |
|
|
Japp, även mp3-växlaren kom till 2005-års modell. Säljs en del på tyska ebay. Men även om den tar mp3 känns det lite stenålder att bränna skivor med musik. USB eller streama är bättre, och det går att lösa rätt enkelt. Mvh Henrik |
|
|
Varför inte satsa på Intravee+KCA Alpine adapter+ valfri ipod...jag kör med Ipod classic 120 gb...får upp playlist,album,artist,song osv...ersätter cdvxl.....plug n play...5 min installationstid...precis som org/kompatibelt med multiratten m.m Länk Och med senaste firmware v.6.02 eller högre finns extra coola funktioner --- |
|
|
Intravee känns lite 2005... ingen möjlighet till usb eller bluetooth stream vad jag vet. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.