|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en BMW 320D Coupe 2010. har fundering på om det är någon som vet om det går att "eftermontera" dieselvärmare i en sådan? Och vad det kostar ungefär. menar självklart att göra detta på BMW verkstad. tack på förhand. | |
|
klart det går att eftermonter en webasto men det lär kosta runt 10tkr kan jag tänka mig. Du kan nog lämna in den på bosch service som är nog billigare än bmw. MvH Bmw 4-ever |
|
|
En fundering, det sitter väl dieselvärmare i den som standard? Dock inte fjärrstyrd med fjärrkontroll. Kolla i menyerna i stereon, där ifrån ska du kunna ställa vilken tid du vill att den ska startas upp på timer... |
|
|
Jag tror en så ny 320 har elektrisk motorvärmare om man inte köpt till "Standheizung" från fabrik (den kostar 10-14 tusen beroende på val av paket). Med Webasto HTM100-fjärr kostade en installation i min bensin-Saab 23.000 kr hos märkesverkstaden. Värmaren i sig kostar ca 10 lapp, sedan kostar fjärrstyrningen 3-4 lapp och därefter är det en hel del arbete att få dit den och styrningen samt kopplingen till bilens dator och klimatanläggning. |
|
|
Hej igen, Har kikat i alla menyer men hittar inget ang nån värmare.. Talade med BMW idag och dom ville ha 22 000:- för att sätta dit de :P ahahahah |
|
|
Som sagt kolla med bosch service. Och på din sitter väl en elektrisk värme om jag inte har fel MvH Bmw 4-ever |
|
|
Som sagt kolla med bosch service. Och på din sitter väl en elektrisk värme om jag inte har fel MvH Bmw 4-ever |
|
| Det roliga är att en del utan vidare kan lägga 22 lök på fälgar som inte ens syns inifrån bilen men inte samma pengar på fjärrstyrd värmare. Men precis som att AC inte var annat än skrattretande lyxutrustning 1988 i Sverige så lär värmarna få ett uppsving under åren som kommer. Troligen är det svårt att sälja dyra options som inte grannen lägger märke till så lätt. | |
|
Så rätt så, jag tyckte 10000kr för fjärrstyrd dieselvärmare var ett självklart val, snålade hellre på stereon... :) Behöver sällan skrapa rutorna, kallstarta eller sätta mig i en kall bil numera... hehe |
|
|
Har man varmgarage hemma och motorvärmaruttag på jobbet så är det ju ingen livsnödvändighet med dieselvärmare. Så om inte priserna går ner tror jag inte det blir något avsevärt stort uppsving av dieselvärmare. __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.