|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har nyss köpt en bmw e46 328i -99, och den har inte farthållare. Så jag funderar på vad jag behöver för att byta? Behöver jag bara byta ratt och så finns kablar dragna osv? Har sökt och ej funnit ! Tacksam för svar ! mvh | |
|
jag eftermonterade multiratt på min BMW E46 323 CI -00. Köpte beg ratt och kablage från BMW. Det är fördraget fram till ratten, det enda som behövs är att klippa/ skarva 2 kablar. Mer info om detta kan du läsa på Gör-det-själv här på AutoPower.se. Kom ihåg att lossa minuspolen på batteriet när du kopplar ur/in airbagen. Lycka till! |
|
| Jag eftermonterade enl anvisningarna på GDS-sidan för några dagar sedan och kabelkittet från bmw är helt klockrent precis som guiden. Det tog en timme och allt fungerade klockrent. | |
Jesper von Wowern |
Om Du nte har farthållare från början räcker det nog inte med att montera multiratt. /Jesper von Wowern |
| Det är fördraget, man behöver bara kabelkittet och lite verktyg. GDS mektips funkar superb, det enda som kan vara lite tajt om plats är när man ska skarva ihop kablarna baki ljusreglaget. | |
|
Någon som kan hjälpa mig med rätt artikelnummer för "kabelkittet"? (På mek-tipset anges "61120016012" men detta nummer hittas ej på RealOEM). Mvh / WGG |
|
| Kabelkittet hittas inte på RealOEM pga det ingår i ett eftermonteringskit inkl ratt. När jag beställde kablarna på Novation, Uppsala var det samma problem. De tog ett tag men tillslut hittade killen kabelkittet. Dom kan beställa enbart kablarna, du hittar kablarna om du letar på eftermonteringskit av ratt. :) | |
| Jag bara vandrade in på BMW här i Växjö och gav dem artikelnumret. Det var inga problem, och billigt var det också. Dryga 200kr tror jag :) | |
|
Svingammal tråd jag vet, men jag har precis köpt en italieninporterad bmw 320D -02. Och jag har ingen farthållare i den, tittar man på "gör det själv" guiden så står det att det ska funka på alla 6-cylindriga motorer, just för att dom har elektiskt styrd gas, nån som vet om det sitter fördraget för farthållare i min med? mvh Mikael! |
|
|
hej Pomme, vet inte hur det är på den faceliftade modell (den du har?) jag eftermonterade i min 320d -99 iaf med hjälp av mektipset, och köpte inget kabelkitt utan drog det helt sonika själv fram till styrboxen och det fungerar klockrent utan problem, detta var den "gammla" 4-ekrade ratten, men misstänker att får du bara tag i sjävla airbagenheten så ska det väl inte vara några problem ! Där förnuftet slutar, börjar underverken. |
|
| Det är facelift modellen jag har och det är även den 3-ekrade ratten jag har, efter lite googlande så har jag nästan kommit fram till att det borde bara vara att byta ratt och antingen köpa kaplar på bmw eller dra själv, så jag får prova det:) just nu bökar jag med att få igång den istället.. efter 13000 mil i varma italien så gillar den inte mina -20 ute i carporten. haha. Var och köpte nya glödstift idag så vi får se om han hoppar igång.. | |
| Hej! Har nydligen köpt en bmw e46 316i-00 som inte har farthollare installerat men är väldigt sugen på at eftermontera finns det möjlighet till detta kan även jag följa gör det själv guiden? tack på förhand! | |
| Hej! Har nydligen köpt en bmw e46 316i-00 som inte har farthollare installerat men är väldigt sugen på at eftermontera finns det möjlighet till detta kan även jag följa gör det själv guiden? tack på förhand! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.