|
|
|
|---|---|
|
Köpte en bmw 528i -97 för ett halvår sedan och har haft problem med kylaren enda sedan dess. Den läcker ganska mycket glykol, får fylla på två gånger i månaden. Hittar ingen läcka när jag kollar men jag kan se på uppfarten att det läcker, för att det blir en fläck precis under bilen. För en månad sen blev motorn varm så jag fick lufta systemet och den har gått bra efter det. Men nu ser jag att kylarvattnet ser svart ut när jag tittar ner i expansionskärlet. Varför kan det bli så? Tittat på oljestickan men det ser bra ut där. Och bilen går hur bra som helst. Ska jag köpa en ny kylare eller kan det va toppen som har gått? | |
|
Har man aldrig bytt kylarvätskan och spolat ur så kan det blir en rätt svart sörja av det som finns i systemet. Vätskan ska ju bytas med ett visst intervall. Går motorn som den ska, den ryker inte vitt alltid och dricker inte massor med vatten är toppen mm troligen okay. Felsök läckan, tvätta rent i maskinrummet både från ovan och underifrån med avfettning och diskborste först så ser du nog lite lättare var det läcker. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.