AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
10.840

Om företaget schmiedmann?

Sida 2 av 2
återkopplar till mitt tidigare inlägg angående dålig kvalitet på bromsbelägg, fick nya belägg utan krångel, snabbt och enkelt, inga som helst diskussioner. Mycket bra service!!!
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Har köpt lite smådelar och är mycket nöjd. Har även haft en del mail-kontakt angående delar där det inte blivit någon affär. Men mina erfarenheter är att de är mycket snabba att svara på mail och mycket hjälpsamma. Priserna är bra, men har hört en del som fått vänta på sina delar ett tag. Detta har dock skötts exemplariskt från företagets sida, likaså verkar reklamationer skötas mycket bra.

När jag kollar efter reservdelar kollar jag alltid, Motor Nord, Schmiedmann, BMW, Mekonomen, ibland även ebay. Sämst är väl oftast Mekonomen, Motor Nord vinner ofta på att dom är i byn där jag bor, och dom är väldigt trevliga också. :-)

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Fick hem idag mitt nya kombiinstrument från dom samt bromsrören till alla 4hörnen!
Lite lång leverans tid på kombiinstrumentet då det kommer från tyskland! (ca 30dagar)
Men grejerna jag fick hem är Kanon!
+ Jag hade ingen brådis med att få hem grejerna!
kommer definitivt att handla av dom flera ggr!
Bör även tillägga att bemötande av dom har varit väldigt bra!
Så rekommenderar dom!
Ru
18
Runmalm
323 ci -99
Vilken tur att jag har ca 40 min att åka till schmiedmann så jag slipper leveranstiderna ;). Brukar köpa småsaker där, hittills väldigt nöjd. beställde en produkt inkl lack i fredags. får se hur fort de går innan jag får delarna.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Beställde precis en abs sensor fram till E36:an.
300.- billigare än mekonomen. So far so good.

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Och i dag kom sensorn!
Snabbt och enkelt.

Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Gjorde en inspektion II hos dem igår och är mycket nöjd med bemötandet och arbetet. En annan sak som för mig är viktigt är hur en verkstad hanterar min bil, jag vill inte hitta oljiga fingeravtryck, smuts, fotavrtyck på mina instegslister eller annat. Även detta skötte de perfekt.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
ni
147
nightxmannen
BMW M3 3.2 -96
såg att dom hade jäkligt bra pris på tändspolar till m3 3.2

funderar på att byta rubbet, någon som vet om dom håller måttet? står OE kvalitet vad det nu innebär? orginal är det inte för den slanten i alla fall :)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

OE-kvalité betyder att delen uppfyller eller överstiger kvalité och funktion hos originaldelen. Vem som bestämmer om en del är i OE-kvalité vet jag inte.
Roffa1
Vi hade nyligen vår andra E90 inne hos Schmiedmann för byte av kompletta strålkastare inkl angeleyes med Led lampor. Fick ett oerhört bra kundbemötande med fri lånebil inkl fri soppa, likaså ett perfekt utfört arbete, finns en minsta repa eller oljefläck på bil eller inredning. Full pott åt Schmiedmann ett företag som man verkligen kan lita på i alla lägen.

Det enda anmärkningsvärda är att det ibland kan ta lite väl lång tid att beställa vissa delar. Men detta uppvägs lätt av lägre priser samt ett trevligt bemötande.
Visa användare
124
moggen
BMW 750IL -97
Bmw e30 325i -88
Ford F250 7.3psd crew cab
Honda Legend 3.2 Gen2
Toyota corolla 4st -86-87
Bedford/isuzu kb
Beställde en termostat (elstyrd) till min 540 e39. Var nåt fel så den brände säkringar för ecu:un.. Och det kan vara lång väntetid på en del reservdelar, fanns fler saker i lager förr vill ja minnas.

Men en kanonbra hemsida och trevligt kundbemötande! Har beställt en hel del nu till min E30, hoppas grejerna inte dröjer alltför länge så kan man börja sätta igång så den kanske blir klar i sommar :)

Visa användare
124
moggen
BMW 750IL -97
Bmw e30 325i -88
Honda Legend 3.2 Gen2
Bedford/isuzu kb
Oj, kom på att jag uppade en flera år gammal tråd haha
Kan också rekommendera Schmiedmann

Beställde Supersprint Race till Z4an. Gick snabbt och smidigt och bra pris!
Visa användare
124
moggen
BMW 750IL -97
Bmw e30 325i -88
Honda Legend 3.2 Gen2
Bedford/isuzu kb
Skrev 2 inlägg ovan att jag beställde grejer till min E30.. En av dom grejerna var framskärmar. Öppnade paketet först för nån vecka sedan och blev något besviken/arg då jag ser att all skyddsplast låg nedtryckt i botten på paketet. Inget skydd lindat runt skärmarna, så dom har legat och gnuggat mot varandra = väldigt mycket repor, vilket gör det lite drygare att göra färdig för lack om man säger så. Skrev detta åt dom men fick inget svar ens. Så det var lite tråkigt.
Da
65
Danne80
Bmw 316 Compact -98
Jag tycker bemötandet från Schmiedmann är mycket bra. De gånger jag köpt saker som strulat så har det aldrig varit några problem. (Exempelvis en abs-givare som la av efter ett par veckor.) Svängde förbi deras butik/verkstad och en avläsning av felkoder gjordes (Gratis då felkoden visade på samma givare)

Dock ska man alltid kolla runt.

Mitt senaste exempel. Bakvagnsbussningar till E36 compact.
Bmw original runt 1000kr
Schmiedmann OE-kvalitet runt 500kr.
Mekonomen Lemförder 460kr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.