|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
![]() 259 Saab 9-3 99 Coupé Manuell
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Funderar om hur deras delar är, dom har ju jäkla mycke delar till vettiga priser, men många är ju inte orginal men ändå godkända av något slag. Jag har bara handlat där lite, och har bara bra att säga om dom. Men hur är dom mot tex mekonomen och BMW själva? Erfarenheter om detta? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Alla reservdelar som är tillverkade enligt biltillverkarens specifikationer eller bättre är originaldel oavsett vilken kartong de ligger i sedan oktober 2003. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag tycker de är trevliga där och har riktigt bra support. Men precis som med allt annat är det ofta värt att ringa runt till olika ställen och kontrollera priser även om Schmiedmann ofta har låga priser. Vad jag verkligen gillar med Schmiedmann är att det går att kontrollera priser på alla originaldelar direkt på deras hemsida. Tänk om alla BMW återförsäljare hade denna finess. |
|
|
Jag rekommenderar fortfarande eBay för Schmiedman själva handlar en hel del från Asien och det kan du få mycket bättre pris som privatperson för dem själva vill ju ha nåt att tjäna som du betalar extra. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Ofta lång leveranstid och endel piratplåt håller verkligen inte måttet men de är väl sånt man får ta när de kostar flera hundra mindre än orginaldel : p Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så |
|
|
Jag har köpt Hella strålkastare och gummimattor av dom. Allt passade perfekt och levererades efter en vecka. Bra pris var det också. Fick maila dom efter några dagar bara och fråga om dom tänkte skicka grejorna. Det stod ju att dom hade på lager och skulle levereras inom nåt dygn. Fick ett bra svar på mitt kanske lite sura mail och prylarna kom strax efteråt. Nöjd kund som mycket väl kan tänka mig att handla där igen. |
|
| Jag tycker dom är vettiga. Det största pluset är ju definitivt deras hemsida som är fenomenalt bra. Kan inte komma på någon annan firma där det är så pass kul att "shoppa runt", med väldigt bra produktbilder. Ok leveranstider även om vissa ebay-firmor från kina faktiskt leverera saker snabbare. Dock så blir ju alla reklamationer och returer extrem krångliga på ebay. Går inte riktigt att jämför mot att handla av ett svenskt företag. | |
|
Har handlat flertalet gånger där och dom är väldigt ok att göra med!! Bara positivt! "en gentleman reser aldrig med mindre än tolv cylindrar framför sig.." Mvh Jocke W |
|
![]() 259 Saab 9-3 99 Coupé Manuell
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Låter som dom flesta har bra erfarenhet av dom iallfall då, inklusive mig tackar för responsen... |
|
Länk FP |
|
happygrus |
Har handlat en hel del av om både till e32 och e38 har inte varit något strul. Brukar få prylarna på 1vecka om dom finns i lager. |
|
Jag har bara beställt därifrån en gång, men jag var inte så imponerad faktiskt. 40 dagar efter att jag lagt ordern kom grejorna. Det stod iofs att en artikel inte fanns i lager, men skulle komma in 10 dagar senare. Sen när paketet väl kom, innehållande bl a ett par vita sidoblinkers till E34, så var det en blinkers till E34 och en till E39 (what? De levereras i par, inte enstaka..). Snabbt åtgärdat dock, några dagar senare hade jag två rätta sidoblinkersar att hämta, men någon ursäkt eller annat såg jag inte röken av. En gång är ingen gång, men det var ett sk dubbelfel i mitt fall, så jag provar någn annan leverantör nästa gång. -- Markus |
|
|
Är också bara positiv till dom. Har fungerat bra dom gångerna jag beställt. Kommer garanterat handla där flera gånger. |
|
|
Dem är bland de seriösa aktörerna i branschen. Blir det ngt strul är Victor bra på att lösa problemet, men det kan diskuteras fram o tillbaka då andra har lite olika åsikter om det. Men dem ggr jag har beställt från Schmiedmann har det funkat bra och få ggr det har strulat har som sagt Victor löst det på ett proffsigt sätt. Jag kan varmt rekommendera Schmiedmann än så länge. Enda nackdelen med Scmiedmann är som sagt deras leveranstider.... vissa prylar som njurar till E39 är det 40 dagars leveranstid, då kan man undra om de får sina leveranser från en annan planet :) BMW M-POWER |
|
|
Som konsument är det alltid jobbigt att behöva vänta på leveranser, man vill självklart ha grejorna NU när man väl bestämt sig. Samtidigt lever t.ex vi och alla andra i mellanledet mellan tillverkare och slutkunder ständigt med 6-8 veckors leveranstid, ofta ner på minsta terminal för 0,8 cent i en kontakt osv. Ingen vill ligga med grejor på lager, alla styrelser och företagsledare jagar ständigt på för att det skall vara låga lagervärden osv, that´s it. Måste bara fråga Gino: Varför dem istf de? En vanlig trend, men i talspråk brukar man säga rätt, varför skriver man annorlunda? FP |
|
|
Bra fråga Folke, har ingen bra förklaring faktiskt. Ibland slarvar man både när man pratar (slnagord) och ibland när man skriver. Gör man det tillräckligt många ggr så blir det en vana tillslut, en dålig sådan. Men det finns värre saker här i livet :) BMW M-POWER |
|
|
Gammal tråd, men slänger in ett inlägg. Jag beställde förra veckan för första gången delar från Schmiedmann. Delarna jag beställde fanns indikerade som "i lager". Dagen efter beställning hade jag paketet i famnen! Otroligt snabb hantering, billiga priser och fina varor. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Jag har alltid givit dom 100% creeds, men även jag vill flika in att deras numera långa leveranstider är en aning störande. En anledning var enligt kontaktperson att det är hög orderingång, anställ mer folk? Schmiedmann har bra priser och mycket trevlig personal, men dom borde se över sina leveransprocedurer. |
|
| När jag beställer delar från ATP i tysland ringer fraktbolaget efter 2-3 dagar och undrar vart jag vill ha paketet levererat, det kallar jag super awesome service! :) | |
|
köpte bromsbelägg till min E91 ifrån dem, vet inte om jag hade otur, men det var skitkvalitet, själva klammerna som ska fästas i kolven/oket lossnade ifrån beläggen när jag tryckte dit den. Ska reklamera så får vi se vad de säger. Tråkig när det är en del jobb och sedan när man bara ska trycka dit nya beläggen går skiten sönder... |
|
|
Köpte blinkers av dem. lite dålig passform på ena sidan. Lite kondens efter knappt ett år. Men det var ju billigt så man kanske inte ska förvänta sig nåt mer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.