|
|
|
|---|---|
|
Har en fråga gällande glapp i styrningen på min e34 När jag ruckar i vänster fram däck som om jag skulle vilja svänga med det uppstår ett stort glapp, detta lapp är lokaliserat till" styrarmen" på vänster sida, dvs den som är monterad just brevid den inre styrleden på det mittersta styrstaget. Vad heter denna hel och var får jag tag på denna? Kan det vara så att den bara behöver en åtdragning för att glappet ska försvinna eller måste jag byta den, den sitter nämligen på splines och har ingen bussning. Delen som jag menar är del nummer 10 på bilden: Länk Den ska visst heta " Styrlänkarm" men jag hittar ingen sådan att beställa Hittar endast "hjälpstyrarm" dvs del nummer 14/15 Hoppas någon kan hjälpa mig med detta Mvh // | |
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jovisst går den att beställa - den har reservdelsnummer 32 21 1 137 467. Fast innan du går iväg och köper en ny, är det verkligen denna komponent som glappar? Vet du exakt var på denna komponent glappet är? Som du nämner så sitter den på splines och har ingen bussning eller dylikt. Det är inte kulleden på centerstaget (som styrlänkarmen sitter fast i) som glappar? Annars är jag rädd för att styrväxeln börjar bli sliten och glappar. När du ruckar med ett klockan 9-3 grepp om däcket, ser du om det är styrlänkarmen runt splinesen som glappar eller om det faktiskt är hela splinesaxeln som rör sig? |
|
Jag vill minnas att det var länkarmen som glappade dvs att splinesaxeln var still.. Det var i samband med klossbyte som jag kikade på det emn eftersom det var mörk så han jag inte kika så jätte noga, men som sagt om jag mins rätt så var det länkarmen runt splinesaxeln som glappade.. |
|
|
Mig veterligen så går den inte att byta ut utan större ingrepp (lyfta bort styrsnäckan) och det är därför den inte säljs på alla ställen, förutom på BMW som givetvis säljer varenda detalj på bilen. Dock kan jag komma ihåg fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.