AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.147

USB eller SD- enhet där man kan styra låtval från ratt och originalstereon

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Tjena,

Har letat och läst om olika enheter som klarar av usb/sd/ipod/iphone/mm.
och som kostar lite olika.

Om jag på enklast sätt vill ansluta en sådan enhet till min e46 med business cd, vilken väljer jag då. Helt enkelt, vilken ger mest för pengarna när det kommer till enkel montering och bra ljud?

Jag hittade en som verkade vara plug and play bak i stereon med en adapter och sen var det bara att köra men nu hittar jag inte den. Jag vill inte behöva montera ned en massa om det inte är helt nödvändigt. Jag kräver inte heller några mirakel utan vill bara ha ett komplement till min just nu tradiga cd-läsare. Att montera in en eftermarknadsstereo är uteslutet då det ser jäkligt dåligt ut.

Sen funderar jag på en sak till. Jag har ingen knapp som heter mode utan där står det cd istället. Är mina val begränsade då? Jag tänkte om det var viktigt med modeknappen och om den har andra möjligheter än min cd.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Länk

denna hittar jag och den ser ju enkel ut att installera. Något billigare alternativ med liknande funktionalitet?

Den här var ju i dyraste laget.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jag tycker priset är helt ok, jag har precis köpt kabeln som krävs för att få AUX ingång och den kostade drygt 600 kr som originaldel. Ser man till det så är det här kittet riktigt prisvärt.

//Stenback
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Hur väljer man aux-ingången på stereon?

Har du stereon med mode-knappen?
Jag har en som har en cd-knapp på samma ställe och undrar då om jag ens kan
växla källa.
blade80: Som jag förstått det behöver radion ha "Mode"-knappen för att kunna slå över till AUX. Fast jag kan ha fel.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Chris87

Jo det skulle jag kunna tänka mig också. Det är därför jag är orolig för att jag inte kan göra så mycket när det kommer till att ansluta en extern mp3-källa till originalstereon när jag bara har den här varianten.

Det jag är nyfiken på är om det är en annan modell jag har eller om det bara är namnet på knappen som skiljer.
Ls
443
LseBeemmer
Audi SQ5 8R

Tidigare ägt:
BMW 328i -99
VW Golf R32 -04
VW Golf VR6 Syncro -97
BMW 330i M-Touring -04
Audi 1,8 TSQ BSR -00
BMW 320i STCC -05
BMW 320d -09
BMW 340i -17
här har ni en guide hur man gör en aux kabel, tyvärr så passar det inte på alla enheter, man MÅSTE ha mode knappen men den måste också vara efter ett visst nummer i tillverkningen (dom senare) för att det ska helt säkert fungera. Länk
Ma
16
MackeYar
320d Touring -10
Jag stoppade in GROMs USB/iPod/Aux box i min e46 för några veckor sen. Funkar klockrent (om man låter bli att försöka konfigga usb-volymen).

Man byter till cd-växlarn, då säger den 'USB' och då kan man med 'next track' switcha mellan usb/ipod/aux. Låter man bli att trycka så börjar den spela efter ett par sekunder. Vill man byta igen får man byta bort från cd-växlarn och tillbaka igen.

Att installera tog ett par tim, mest för att det var första gången som jag plockat ur radion ur någon bil samt att jag ville löda dit sladdarna istället för att använda klämmor som kanske lossnar.

Det gick ganska lätt att dra kabel till handskfacket där lådan ligger.

Sen köpte man ett 32 gb USB minne och har nu runt 5000 låtar att hoppa mellan. :)
funkar detta till min businessstereo cd på e91 2007?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.