|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet hur man får lite bättre ljus i displayen på en E 65a | |
| Det kan justeras under settings. | |
| Jag kan inte hitta något i setings som har med ljuset att göra . Något annat tips?? | |
| Jodå, den finns där i settingsmenyn. In på Settings och vidare in på det som ser ut som en tvruta. Där ställer du in brightness. | |
| I min setingsmeny finns bara klocka faggor måttstock & bilen Inget annat | |
|
Korrekt, denna inställning finns bara i 2003/2004 och uppåt. Det går inte att göra något åt det i din årsmodell, den har kodnings index 2 (version). Man kan nämnligen byta ut hela MMI (displsyn) till en nyare modell , en med kodnings index 3 eller 4 (den som sitter i facelift modellen), kräver en kodning för att passa utrustning på din bil. Mvh George |
|
| Tack jag trodde nästan det, det konstiga är att ljuset är bra när det är mycket ljust ute, men det är inte alltid så??fins det någon fotosell eller dyligt på kvällen är det nästan OK | |
|
Är inte säker alls men.. På innerbackspegelns baksida finns någon sensor. Prova att sätta för en mörk tejpbit där? Hör av dig om det fungerar. |
|
|
Hej! Ljussensorn sitter längs ner till höger om displayn, du ser en liten vit prick på ca 1.5 mm i diameter (vänster/ner om själva LCD ytan), detta är photosensorn, tänd en liten lampa där odh då kommer displayn i full ljus. Mvh George |
|
|
Hej igen, Har själv bytt till en med senare version (facelift modellen från 2007), inte för att få styrning över ljuset eftersom jag redan hade en som klarade det (2004), bytt för att få MP3 styrning som visar ID3 text och för att få nyare menyer , bluetooth funktion, etc... Jag behövde bara koda om displayn . Mvh George |
|
| Tack Gerorg!!det var roligt att någon viste, Ja det funkar om man lyser på sensor det var därför jag hadde bätre ljus i bland ( när skyddet till takluckan var öppet eller när solen kom bakifrån ,078Display låter intresant ska kolla med min gode vän i Tyskland om begangnat marknaden TYack för tipsett MVHn lasse | |
| Det skall vara Tack & 07 | |
| Har du möligtvis ett reservdelsnummer på displayen? | |
|
Hej Lasse, Det finns flera nummer tyvärr, men det viktigaste är att den kommer från 2004 och uppåt, det finns även information på etiketten (baksidan av monitorn) KW:XX/XX . KW skall vara helst över 01/04 (vecka/år). Min gamla hade KW:14/04 och artikelnummer 65.82-6 950 069 och har justering i settingsmenyn, som sagt tidigare, jag bytte bara för att få MP3 och de nya menyutseenderna som passar min nya NAVI03 Mvh |
|
|
Hej igen, Jag kollade nu på mina gamla monitorn, man kan faktiskt se sensorn från sidan mot kretskortet eftersom det finns en öppning där från sidan (höljet) , jag kan tänka mig att om man sticker in en liten vit ljusdiod, så skall man kunna få upp ljusstyrkan på monitorn... Jag har tagit en bild på det : Länk sensorn i inom den röda cirkeln. Mvh George |
|
| Ej Gorgr!! Ja, ja det var ju min tanke också jag ska kolla med BMW i karlskrona som har en duktig Bmw mek om det går att ställa med deras dator Ha de gött | |
|
Korrekt, du skall be de att via BMW Progman SSS försöka att uppdatera software för displayn till den version som finns i 2004 eller helst till den som finns i faceliftmodellen (2005-03 och uppåt) och koda om sedan, i mitt fall så skulle det kosta rätt mycket (3000 - 6000 kr) och BMW var ej säkra på att det ens går dvs inga garantier efter debiteringen av kostnaden, det blev billgare att köpa en beg. dislpay på eBay... Kodningen klarade jag att göra via NCS Expert och en NCS/INPA USB kabel Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.