AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.701

hur byter man startmotor på bmw 520i e34

bm
2
bmw520ie34
bmw 520i 91:a
nu är det så att min startmotor har gett upp , å ser att den ligger på ett dåligt ställe med lite utrymme , undrar om någon har nå hjälp hur man gör deT ? en guide? tacksam för svar!
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Jadu, jag säger bara lycka till, det är ett himla bökigt jobb att göra själv även för den erfarne. Speciellt om man inte tar bort insuget. Specialverktyg kan krävas beroende på vad för lösningar man kan hitta på.

Mitt tips är att ta bort insuget i alla fall, var försiktig med bränsleslangarna, och ta lätta på trycket på dom försiktigt då det är högt tryck där som annars kan spruta överallt om man bara lossar på det direkt.

Annars är det inte mer än 2 bult och mutter som folk brukar säga, det är väl enkelt... + dom till kablarna..

Antar att du har 24v motorn.
bm
2
bmw520ie34
bmw 520i 91:a
jadu , hur tar man bort insuget då ? är inte så himla duktig på att skruva men skulle vilja lära mig själv!
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Om du måste ha hjälp med den delen att ta bort insuget så kan jag bara rekomendera dig att lämna bort bilen på verkstad för att få det fixat, det är ett jobb som är jobbigt även för den erfarne.. Just startmotorbyte på 24ventilarna är inte direkt något BMW har tänkt igenom eftersom motorn/bilen verkar vara byggd runt den så att säga.

Lämnar du bort den så brukar det dock kosta runt 800 till 2000:- för bara jobbet. Får du det t.ex gjort för under 1000:- så ta det direkt, det skulle inte ens jag göra det för.

Men det är bara ett tips i all vänlighet så du inte står där och pissar i motvind.. eller vad man ska säga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.