|
|
|
|---|---|
|
Ja bytte tändningslås på min bmw 523 års 98 och så men nu starta inte bilen någon som vet vad man ska prova att göra. måste man in på bmw med den eller så. kom gärna med förslag som jag kan prova. | |
|
Om du bytt nycklarna med?, då behövs inkodning. 628csi |
|
|
vart gör man det då. är det bara nycklarna som behöver inkodning. eller behöver man lämna in bilen också eller går det att göra själv. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du kan aldrig starta med en nyckel som kommer från en annan bil om du monterat ett begagnat tändningslås tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
nä det är nytt men hela tändningslåset är bytt. så ja vet inte vad som man ska göra. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Och du har samma nycklar som tidigare ?? dvs de nycklar som tillhör bilen. vad händer när de försöker starta. kanske vore bra att veta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
ok ja kommer med mer information om ett tag. |
|
|
Är det nytt från BMW som är gjort specifikt för din bil? Fick du visa registreringspapper på bilen när du beställde delarna? Om inte så hoppas jag för din skulle att man kan koda om tändningslåset och nyckeln så den får samma identitet som gamla nyckeln hade, annars lär du få byta igen och beställa grejjer som är kodade efter din bil.. |
|
|
ok det är ju så att en ja känner ha bilen just nu han gjorde det men han ha ingen lust att fixa det så jag kommer att köpa av han bilen i dag kanske. ska fråga han nogare i dag om han köpt det där eller så. mer info kommer. |
|
|
ha pratat med han nu och så. han köpte ett nytt tändningslås det dyrare som fanns annars med det som va billigare va det 2 nycklar som följde med så det va helt nytt från bmw. men det ge inga signaler eller vad man ska säga till startmotorn. ska ja lämna in nycklarna till bmw så att dom koda nyckel eller så. gärna tips. tack. |
|
|
ringde bmw idag och dom sa att inkodning behövs inte. någon som vet va som kan vara fel då. kom gärna med tips vill ha igång den så fort som möjligt. |
|
|
Ha lämnat in bilen till bmw i går och så och det va start spärren som va sönder. så det blev inte så dyrt då skönt. |
|
|
kul att det löste sig! vad kostade det hos bmw? |
|
|
4k med felsökning och ny startspärr. och så beställde ja en färg burk också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.