AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.090

Värt att lackförsegla 325a på 15000 mil?

Je
18
Jeppann
325i 05
Har en 325 e46 05a som nu har 15000 mil på nacken. Den vart nyligen krockad bakifrån och fick lacken fixar på bakdelen på bilen. I övrigt är den i ganska bra skick och var inne på mrcap för drygt ett år sedan.

Är det värt att lackförsegla inför vintern nu igen eller är det overkill att göra det "så ofta" på en såpass gammal och långt gången bil? Det är ju ändå 3-4000 det handlar om. Är argumentet att den nylackade bakdelen är oskyddad nog för att betala en försegling?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej,

Om den var behandlad vid krocktillfället så bör en försäkring (om du utnyttjat en sådan) betala även för ny lackbehandling på det utsatta stället. I så fall får du ju en helskyddad bil igen. Så var det för mig när vårt tak blev försäkringsärende förra året.

Om du behöver betala hela summan själv så hade jag personligen avstått, men om den är kanonfin i lacken så kanske det är kul att behålla den så bra som möjligt.

/Wiberg
Je
18
Jeppann
325i 05
Tydligen gällde denna försäkring bara på behandlingar max 12 månader innan och det har gått 16-17 mån för mig :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.