|
|
|
|---|---|
|
Har en e60 2003/09 har rost på bagagluckan på insidan där gummi dämparna sitter ( dom man kan justera ) sen på kanten ovanför reg nr och reg belysningen,och vänster bakskärm,plus dom ställena jag fått stenskott har det börjat att rosta.visade bilen för förenadebil i malmö han tyckte att det var konstigt att det hade rostat men tyvärr rostskydds garantin är 6 år så ingen åtgärd !!! har någon haft samma problem ? | |
|
Är det bara 6 år på den ? Höjde inte bmw till 12 år ,eller va det bara från 2004 ? Din bil fanns väl inte ens 2003 så att säga ? eller har jag helt fel. |
|
| E60 började väl tillverkas 2003, men är väl av "modelljahre" -04. Garantin brukar gälla från det datum då bilen tas i bruk. De delar som byts ut och har bytts ut på tidigare modeller har väl gått som good will då garantin eg. gäller genomrostning. Har svårt att tro att det good will förfarandet ska sträcka sig i 12 år. | |
| Fick blankt nej bilen är tillverkad 2003 09 6 år rostskydds garanti sa dom 2004 12år ang modell år har en volvo s60 2003 08 den går som 2004 när jag kollar upp det i transportstyrelsen den är uttagen då okså INGEN rost på den | |
| BABA: Att det börjar rosta där du fått stenskott är inte så konstigt. Gäller att fylla i dem strax efter att de uppstått. | |
| Det förstår jag okså men på volvon har jag massa stenskot ( har inte brytt mig att fylla i ) ingen rost! plus bagagluckan är det inte av sten skott | |
| Volvo galvar tjockare och har bättre lösningar generellt vad gäller plåt o lack. Det har väl aldrig riktigt varit BMW´s paradgren. | |
| ja det måste vara så som du säger | |
|
12 års rostskyddsgaranti mot genomrostning gäller på bilar levererade efter 040101. Det ska bli spännande att se hur BMW kommer att behandla ytrost på bilar med 12 års garanti. |
|
| Ja återstår att se men jag fick blankt nej | |
| BABA: Hur stora är rost "fläckarna" där bak? | |
| Dom är i kanten mellan " vecket " numerskyltsbelysningen och insidan av bagagluckan där dom juster gummi skruvarna sitter jag tror att det kommer inifrån.Jag nämde också att där jag fått stenskott har det börjat att bubbla upp ( trode det var bara mercedes som rostade ) volvon jag har inget alls rost på den !!!! | |
| Tänkte mer på storleken,är det så att det "bara" bubblar under lacken med en storlek av typ ett sandkorn.eller så stort som typ en 50-öring ? Mycket tråkigt och oacceptabelt i vilket fall som helst | |
| 10 öring när vi hade den ungefär | |
|
Bumpar denna tråden istället för en ny. Har haft bilen en och en halv månad och i helgen upptäckte jag en liten bubbla på min bagagelucka............................ Strunt samma, jag kollar här och ser att de är 040101 som gäller. Kollade varudeklarationen och där står de att rostskyddsgarantin är utfärdat av generalagenten och den ska gälla fast min är tillverkad 0310. |
|
|
12 års rostskydd infördes 040401 och gäller alla bilar uttagna efter 040101 **BMW-ägare i 32 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Skall det vara "uttagen" eller tillverkad? I mitt fall Tillverkad 2003-12 Uttagen 2004-01-15 |
|
| Det är tagen i trafik som gäller, så du har rostskyddsgaranti till 2016-01-15 | |
|
Otroligt klockrent. Då kommer det att visa sig hur det fungerar i praktiken. Tack för svaret. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.