|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett väldigt märkligt problem med kopplingen på min bil. Det hände mellan 2 växlingar bara, och nu är det som så att kopplingen går väldigt lätt att trampa ner, max 50% av den kraft som normalt har krävts för att frikoppla. Och med helt nertrampad pedal så frikopplar den väldigt dåligt, går inte att få i växlarna annat än om man startar motorn med växel i. Då känner man hur den ligger och drar hela tiden. Men om jag sedan börjar släppa upp pedalen igen så tar det inte fast förrän jag släppt pedalen helt typ. har inte testat på väg men skulle gissa att den kommer att slira på kopplingen under belastning. Började felsökningen med att kolla huvud + slavcylinder till kopplingen men har inga läckage eller så. Utan nu börjar tankarna falla på tryckplattan, eftersom motståndet minskat drastiskt osv. Har kollat genom hålet till slavcylindern och konstaterat att alla "fingrar" som urtrampningslagret trycker på är hela, men kan något annat i tryckplattan gå sönder? Kopplingen byttes för ca 8 månader sedan eller så till nya förstärkta prylar avsedda för M3. | |
| Om någon annan skulle få samma problem så kan jag meddela att det var tryckplattan som gått sönder. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.