|
|
|
|---|---|
|
Nu ska jag ta bort sänkningen som är på bilen och montera standard. Tänkte beställa delar ifrån schmiedmann men behöver hjälp med vilka saker jag behöver. Fjädrar, stötdämpare och andra saker som man behöver byta ut, vill inte göra samma jobb två gånger. :) Länk: Länk Det är en E34 525 Sedan, 1991, M50 och inte M-Tech/EDC | |
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
För fjädrar+dämpare fram har jag en liten lista i början av artikeln av de delar som jag anser man bör byta (de med röd bock framför sig) och vilka som är optional (de med grön bock framför sig). Länk Därifrån borde kunna få lite inspiration av vilka saker du kan passa på att köpa. |
| Bra sida det där. :) | |
| Tycker du ska satsa på M-tech prylarna. Dvs original fabrikssänkning. Tror det är 10-15 mm lägre än standard och det innebär att det är rätt högt fortfarande. Klart tillräckligt för normalt bruk. Möjligen att du avstår från det om du kör väldigt mycket på landet med grusvägar, jaktmarker osv. Men i alla andra falla hade jag kört på M-tech dämpare + fjädrar. Mycket mer körglädje så länge du har asfalt under hjulen:) | |
|
Dämpare Fjädrar Topplagringar Gummisäten (2 per fjäderben) Genomslagsgummi. Det är delar du borde byta ut. Topplagringarna fram är rätt dyra och där kan man kanske använda befintliga om de är ok. Jag skulle ju köpt beggade M-techprylar för nån tusing. |
|
|
Vägarna här i norrbotten tillåter inte sänkning, har 40/40 nu. Växellådan tar i när man kör över fartgupp, när dom inte plogar vägarna i stan tar mitten delen mellan däcken i underredet. :( |
|
|
Här lägger jag upp en lista med saker man behöver, fick hjälp av schmiedmann med detta. Kan vara bra om någon mer ska byta stötdämpare. :) -------- Komplett fram: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk ------- Komplett bak: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.