|
|
|
|---|---|
| Hej. Klumpig som man är så körde man idag på en vägkant. Resultatet blev att underkanten av höger-fram kjolpaket vart uppskrapat. Detta är dock inget man ser (jävligt tur) men jag undrar om det föreligger någon rostrisk eller om lacken kan släppa ytterligare? Finns det kanske något magiskt medel som motverkar lacksläpp och rostrisken? | |
|
Undermedel? Nej. Det handlar om att göra rent och 100% torrt och sedan få på grundfärg och lack, kanske också ett lager bodyspray mellan grundfärg och lack. Känner du dig osäker på hur du ska göra så lämna det åt proffs, synd att sabba en så ny bil. //Magnus |
|
| Är det bara plasten du skrapat så kan du vara lugn! | |
|
Hej, Det är inte bara plasten utan det är själva lacken under själva kjolpaketet. |
|
| Ok!Det ingår väl 3 års vagnskada så jag skulle knallat in till BMW o fått det lagat av de, annars kan man kanske få problem med den 12-åriga rostskyddsgarantin, iofs kanke inte du men framtida ägare... | |
|
Okej, Googlade runt lite och såg att man kunde köpa nackstyvt som man eventuellt kunde sätta på. Är detta något någon har testat? |
|
| Men va fan....det är ju ingen bruxhink för 15"!. Låt BMW sköta det hela, be de laga allt även fixa ut ev bucklor mm, kostar kanske mer men då har du sinnesro. Se det som "klantpengar" eller "läropengar". Jag hade bitit i det sura äpplet alla gånger när det gäller en så ny bil! | |
|
jeje88: Det som du benämner kjolpaketet är enbart gjort av plast. Plast rostar inte. Sen att plasten är lackerade gör inte att det rostar. Tycker det känns väldigt tattigt att börja göra fullagningar på en sprillans ny bil. Om det inte syns tycker jag att du antingen ska låta det vara eller om du vill åtgärda det så lämna in bilen och få det professionellt fixat. |
|
|
Chris87: Okej,skönt att höra att det inte föreligger någon rostrisk. Men hur är det med risken för ytterligare lacksläpp med tiden? Man vill ju inte att lacken ska släppa ytterligare så att det börjar synas |
|
|
Tycker som flera andra att det bara är att bita i det sura äpplet och få det fixat. Alternativt åker du till nån lackverkstad och frågar vad dem ska ha för att göra det svart, men juste gjort förstås. Detta händer ju för en del även när man kör ner i ett parkeringsgarage lite för snabbt, med M-paket eller annat kjolpaket. Med åren har jag lärt mig att försöka undvika dessa parkeringsgarage och istället välja ett med flackare infart. /Anders |
|
|
Såvida ditt kjolpaket inte är gjort av plåt så ska det rimligtvis inte rosta. Får du lacksläpp är lacken dåligt lagd. Det bör inte va några problem, syns det inte när man tittar på bilen normalt skulle jag låtit det vara, rätt som de är råkar du toucha till igen. Jag har skrapmärken under hela mina luftintag (540) och det har inte spridit sig uppåt iallafall. |
|
|
Jag drar in till BMW idag o visar upp den. Tack för Alla svar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.