|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har inföskaffat mig en 735iALK E32 -89, och har problem med växellådan. När jag har ekonomi eller sportläge i så vill den inte växla upp alls utan håller sig i ettan hela tiden. Har jag den i M-läge (vad jag hört ska det vara vinterläge) så lägger den sig i trean och håller sig där, förutom när jag kör "manuell" växling 1,2 och 3 då den växlar fint. Inga missljud i lådan alls och jag har kollat oljenivån i lådan. Har hört att styrboxen till växellådan kan ge upp och har läst att den ska sitta under en plastkåpa i motorrummet men där sitter ingen, och där är ingen plats för en heller :S Någon som vet var den kan sitta? Eller växellådan styrs kanske via en annan box? Mkt tacksam för svar =) Om detta kan va till nån hjälp: Bilen är en 89:a men togs i bruk i Sverige 1988 Växellådan är en 4HP22 | |
|
Kolla kontakten nere vid lådan,de kan både vara smuts och fukt i den och då kan den betes sig konstigt,sen kan du också kolla själva knappen som du kan byta till dom olika körlägena.har läst om de på forumet att de varit knas på knappen.lycka till bromsen är fartens värste fiende |
|
|
oki ska kolla detta imorrn =)¨ Tack för tipset =) |
|
|
Knappen som du ändrar körlägena med är samma som till takluckan, om du nu har någon taklucka. På min 750 91:a sitter styrboxen för växelådan bakom höger kickpanel, en bit upp, dvs. ung. vid passagerarens fötter. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.