|
|
|
|---|---|
| tjena jag måste byta spindelled på min bmw 530i v8 och jag vet inte vart jag kan få tag i en :/ hör görna av er! och en sak till hur får jag dit kjolpaketet på bäst sätt? :) | |
|
Välkommen till forumet!. Kollat hos lokala reservdelsfirman? Sedan finns det nog hos tex motor nord scmiedmann mm. 628csi |
|
|
Byter man verkligen dom lederna, är de inte hela caster och tvärstaget man byter ut? Stagen kan du hitta på motornord tex. Länk men jag skulle tro att de är billigare att köpa ett framvagnskit på ebay! |
|
|
Eller så köper man ett kit i tyskland för mindre än 2000kr ink frakt o byter alla stag/leder? Länk Istället för o lägga 1500kr på ETT stag här i sverige. |
|
|
jävlar vad billigt det var i tyskland då! vissa av framvagnsstagen till E34 ligger på 1000kr stycket! själv har ja köpt en hel framvagn begagnat för några hundra kr så jag har alltid om jag behöver :) så mitt tips är kolla hos privatpersoner annars tyskland! 95% av alla bildemonteringar kan ta sig nånstans med sina orealistiska priser.. |
|
|
Japp visst är de billigt i tyskland, men man ska även ha i tanke att dessa kit är lågpriskit och kanske inte håller samma kvalitet som originalet. Skulle rekommendera att du köper från ebay.de och tar reda på vilka märken man bör undvika. Betala alltid med paypal så är du på säkra sidan. Att lägga en beställning på en okänd sida och betala i förskott utan säkerhet vill man helst undvika! Hittar dessa kit ifall du söker på "Bmw E34 Querlenker" |
|
|
Kvaliten på kitten hos ITC24 är absolut inte sämre än dem som säljs i sverige då de är precis samma grejer bara till ett mycke högre pris. Polarn köpte ett kit till sin e34:a som jag hjälpte han och montera. Allt passar och allt funkar som det ska. |
|
| Rekomenderar ej dessa lågpris kit från tyskland, räkna med att få byta ut varje del inom 2 till 6månader. Gummina på samtliga kulleder ruttnar på nolltid och bussningarna blir slappa alldeles för fort. Har man tur så kanske de håller 1år i alla fall... | |
|
Ja, man får vad man betalar för, inte bara dom små damaskerna som brukar fela, oftast är de för lite eller nästan inget fett alls i kullederna, håller sämre precision. Kulleden kan ibland till och med vara av en mindre modell, dvs tål mindre belastningar = blir glapp fortare. Men de går att hitta oem märken på ebay.de också. leta efter Meyle, Lemföder eller febi bilstein tex, kostar inte så jätte mycket mer, men de kan de väl vara värt ifall man ska behålla bilen. |
|
|
Jag vet inte alls vad ni köpt men kittet på ITC24 är inte som ni beskriver! |
|
| Klart det passar och funkar , frågan är hur länge ?? | |
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
snakebite : Är det övre eller undre spindelled (eller kanske båda) som behöver bytas? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.