|
|
|
|---|---|
kri.84 |
Hej! Har som sagt en webasto bensin värmare typ z/c-b och den vill inte gå når bilen är kall.. Men den startar direkt om bilen är varm och man hör ett brummande ljud under vänster skärm.. Nån som vet vad det kan bero på?? |
| En vild gissning är att du kanske har dåligt batteri, så när bilen är kall och oladdad kanske webaston inte vill starta pga låg spänning. Men jag blir säkert rättad :) | |
kri.84 |
Hade också en tanke på det.. Men det verkar vara bra fart när bilen ska igång ändå. Men det är ju värt att kolla:) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lus har en poäng här, webaston går inte att starta om batteriet sjunkit under en viss nivå , för att det ska finns tillräckligt med kapacitet kvar att starta bilen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Den gör koll på batteristyrkan innan den eventuellt startar, det vet jag. Sannolikt att dina bekymmer beror på batteriet? Min tidsstyrda Webasto tror jag heller inte startar när det är varmare än 16 grader utanför bilen. Tveksam över om den här funktionen att starta Webaston när som helst fungerar min bil? Tror att enbart den tidsstyrda funktionen fungerar. Ett litet tips jag fått från en Webasto återförsäljare är att köra Webasto värmarna med kupéfläkten i lägsta läget så att inte systemet drar så mycket ström. (Tror att kupéfläkten drar betydligt mycket mera ström än själv Webaston i sig.) Batteriproblem i samband med Webasto användande är relativt vanligt som jag förstått det. Blir själv min första vinter med Webasto. |
|
kri.84 |
Tack för svaren! okej, ska kolla batteriet då :) Nej min ska inte heller starta när det är varmare än 16 grader, men i natt var det -15 så det felet är det inte! :) Så det börjar bli lämpligt med motorvärmare känns det som! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.