|
|
|
|---|---|
|
Jaha, då var man ägare till en E31 för första gången. Bilen jag trånat efter sedan man var 15 år. Den ska hämtas nästa lördag och min fråga är som följer: Jag har finfina BBS 20" och bultdelning och allt annat stämmer men får de plats i hjulhus utan att ta i stötdämpare och andra delar? Jag har sökt både här på forumet och på Google utan att få klarhet i det. | |
|
Aaahhh, en manuell..... Grattis! Jag har 20" på min som jag lagt in en tråd om på detta forum. Missat den kanske.... Vilket fall, fram tog det i fjäderbenstallriken med 245/35-20. Fick köpa 245/30-20 vilka passade. Bak var det inga problem med 275/30-20. Fram - ET20 Bak - ET24 |
|
|
Tack för att du tog dig tid att svara. Ja den tråden har jag missa,t ändå har jag verkligen sökt både högt och lågt. Är inte riktigt säker på dimensionen men tror att det är samma som det du har. Kollar imorgon när det förhoppningsvis inte vräker ner lika mycket regn... |
|
|
Ser ut som det finns mycket tillgodo till skärmkanten på min fram, ca 3 cm. Skall prova 10-20 mm spacers, vilket innebär 10-0 i ET. Vet dock inte vad en sänkning skulle innebära. Vilket fall ET20 är max för mina fälgar, är inte mycket kvar till fjäderbenet. Bak sitter de perfekt med ET25. |
|
|
Var just och köpte snus. Vi har samma dimension fram, bak har jag 285/25-20 vilket inte borde innebära några problem. Snygg bil du har Rattmeister! Det är EDC monterat på den bil jag har köpt så sänkning är väl uteslutet för mig... |
|
|
Grattis Iwarsson! Du har levt alldeles för länge utan tolva! Så det var dax. Själv harvar jag vidare i 7-serie träsket... /Mats J |
|
|
Den här länken kanske kan vara till nytta:Länk my.bmw |
|
|
Hej Mats! Ja nu var det dags igen... Har levt ett liv utanför forumträsket ett bra tag nu. Nu får du vara med på att jag börjar rådfråga dig igen. :) Har dock följt dina trådar och inlägg i smyg... @ my.bmw: Bra länk, tack. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.