|
|
|
|---|---|
|
Köpte mig ett lädervårdsset från BMW eftersom jag (tror) att mina stolssidor är av skinn. Men sen började funderara om vad som egentligen är skinn/läder i min bil. T.ex stolsidorna, baksätet, armstödet i mitten, dörrsidor? Någon som kan klargöra vad som ska behandlas och vad som bara är plast? Min inredning ser ut så här: Länk | |
|
Allt som är mjukt, som buktar in när man trycker på det är glädjande riktigt läder=) Så det är bara att smörja på! Stolar, fram och baksida Armstöd Dörrsidor-den lilla delen som man kan vila armen på. Baksäte-samma sak där. Växelspaksdammask/handbromsdammask Övre delen på dörrsidorna där glasrutan möter sidopanelen, och hela instrumentbrädan är av plast så det behöver inte smörjas. Det räcker att rengöras med någon form av interiörstvätt anpassad för bil. |
|
Roffa1 |
Min erfarenhet säger mig att endast sittytorna består av real leather, allt annat är galon. (plast) Möjligt att det är genomgående läder/skinn i BMW:s dyra flaggskeppsmodeller. |
Verdi |
Jag tycker att läderdelen av mina stolar (halvskinn) är lite väl hårt. Är det verkligen riktigt läder? Vet inte om det är annat på bilar med helläder men jag har nog plast på mittarmstödet, dörr-armstödet osv. Jag har ju lyckligtvist M-sportratten men jag har ju haft bilar med den vanliga "lädersportratten" som lånebil och hyrbil. Det KAN ju inte vara riktigt läder i den. Ratten är ju stenhård. Helt utan läderkänsla. |
Roffa1 |
Tillägg: I TS fall, består endast sittytornas och ryggens "ytterkanter" av skinn. Samt även mittendelen i baksätet. |
|
Har nu gnidit på bilen i drygt fyra timmar, så nu är den nästan som fabriksny invändigt... Som flera av er skriver så är endast stolarna och baksätet i läder, resten är något annat. Det är ganska uppenbart när man tittar närmare på materialen. tack för svaren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.