AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.034

E39 540 med startproblem emellanåt

Sc
35
Schutt
320 xDA Touring M-sport -10
540iA Touring -98
Hej alla kunniga!

Har njutit av min 540ia -98 sen i mars och den har varit en mycket trevlig kamrat ett par tusen mil nu. På sistone så har den konstrat lite när man startar den varm. Den går igång utan problem, men när varvet sjunker så dör den. Ingen hosta eller så, det är ungefär som att slå av tändningen.

Har rensat felkoder och ska försöka få igång min Carsoftkabel i helgen för att se om det är något som dyker upp. Har ni experter något förhandstips? Jag har iaf två misstänkta:

Luftmassemätaren
Trottelpositionssensorn (den fanns det felkoder på innan)

Återkommer så fort jag fått datorn och bilen att prata samma språk!

/Jocke

Sc
35
Schutt
540iA Touring -98
Inte fått igång den där rackarns Carsoft-kabeln än! Börjar misstänka fel på kabeln... Ingen i Eskilstuna eller Örebro som kan hjälpa mig att verifiera + kolla mina felkoder?

/Jocke

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Byt kablen från Interfacet till datorn dvs den vanliga seriella standard kablen, den brukar ge sig. Luftmassemäteren ger inga felkoder om det inte är glapp eller avbrott i kontakt/kablage till den.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Sc
35
Schutt
540iA Touring -98
Hej,

Tack för ett konkret svar! Dock gav det ingen större skillnad att byta kabeln... Ska nog reklamera denna och se om det funkar bättre med en ny. Enda jag inte testat nu är att använda en annan dator. Vore klart bra om någon i närheten kunde göra det, men jag ska nog ta en diskussion med säljaren av kabeln direkt.

Hade tänkt att kika på live-datat för att se om värdena från luftmassemätaren ger några värden öht...

/Jocke
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
När befinner sig bilen i Örebro ?

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Sc
35
Schutt
540iA Touring -98
Idag och imorgon. Jag och bilen befinner oss på tunnlandsgatan.

/Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.