|
|
|
|---|---|
| Hej, har haft min 1.20d i 4 år är sugen på en ny bil. Frågan är bara vilken, är mkt nöjd med den lilla bilen som dessutom är både rolig att köra och perfekt i storlek. Vilka bilar anser ni skulle vara ett lämpligt alternativ? Vill fortfarande har en förhållandevis snabb bil, är det A3 i någon form som kanske är mest lämplig, kollat lite på X1:an men blir ganska dyr om man vill har lite drag i den..Är öppen för förslag =) | |
|
Audi S3 sen har du A3 2.0T. Ford focus ST / RS Seat Leon FR / Cupran Honda Civik Typ R Mazda 3 MPS Opel astra OPC |
|
| Varför byta bort en Bmw mot något av det där skräpet? =) Varför inte en ny 1-serie? | |
|
Håller med WGN här. Tror inte där finns så många fler i den klassen.. Tycker du ska vänta ett litet tag. Det är inte så väldigt långt kvar tills nya 1:an kommer. |
|
|
Kan hålla med WGN om att det är svårt att hitta en bättre småbil än 1-serien. Har dock provkört den senaste S3an och det är en trevlig bil helt klart. Även Golf R är riktigt bra men den känns en aning plastig i jämförelse, men kraften är det inget fel på. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Ska provköra Mini Cooper D Countryman, eller med fyrhjulsdrift ihelgen.. Kanske det är ett alternativ!? | |
|
Provkörde en Countryman för ett par veckor sedan och det var ingen höjdare. Du kommer tyvärr bli besviken. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Är Countryman avsevärt sämre än (vanliga) Cooper D? Cooper D tycker jag annars har ett av de trevligaste framhjulsdrivna chassierna för närvarande. mvh/ Anders |
|
MrsK |
Provade en manuell countryman innan jag hittade min pärla. Avskydde den manuella lådan! Innan man släppt upp kopplingen helt så rusar bilen iväg för att sakta av när man släppt kopplingen helt. Ok en vanesak kanske men skitstörigt i köer. Hade jag inte hittat min kärlek så hade det blivit en countryman eftersom jag tycker om dess brutala utseende. :D |
Martin E |
Ingen bil i Golfklassen matchar 1 serien därför är andrahands värdet ovanligt högt ffa för dieslarna. Komb prestanda ekonomi och körglädje är svårslagen i 1 serien. X1 vet jag inte vad jag ska kalla, men snygg är den inte och inga andra X bilar heller för den delen. Jag kommer vänta tills F20 kommer |
|
Vi kommer nog bli fast med en 1-serie som andra bil, jag gillar den skarpt. Håller helt med Martin E, skulle nog väntat på F20, ska nog slå till på en 120d då. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Kikade också på en countryman innan jag beställde ettan till frun. Tyckte den såg fräck ut innan jag sett den i verkligheten - då var den ingen höjdare. Inuti var den en ren besvikelse, väldigt plastig. Om du inte vill beställa en etta nu med paket, erbjudanden och bra rabatt så kan du ju vänta tills F20 kommer. Jag behövde dock en bil till frun omgående så jag kunde inte vänta, fick dessutom mycket förmånligt pris tycker jag, med mycket utrustning. Är du nöjd med din 118d Stefan? Har du några bilder, den var vit va? |
|
|
WGN. Jag har tyvärr inga bilder ännu, Det blev en röd, den vita vi skulle köpt var tydligen såld så det blev en motsvarande men utan M-sport aerodynamik paket men välutrustad ändå. Trots avsaknaden av de yttre attiraljerna är vi riktigt nöjda, den känns bara bättre och bättre ju mer man åker med den. Dessutom kostar det ju nästan ingenting att åka med bilen. Det jag ska göra är att skaffa en sänkningssats och lägga på nya 19" till våren //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.