AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.631

PDC ur funktion e46

Hej
Har en BMW 325Ci -03.
Sedan köpet har PDc varit ur funktion. Lång pipande ton när backen lagts i. Har lagt i backen och lyssnat på sensorerna. En sensor som ej knattrade. Bytte denna till en ny. Nu knattrar alla fyra sensorerna. Men tonen finns fortfarande där och PDC funktionen lyser med sin frånvaro. Tittat på säkring 24 som är hel.
Vad göra? Inte så sugen på att åka till BMW och felsöka.
MVH
Anders
Du får läsa av eventuella felkoder.
och radering av dem kanske? vet inte men på saab är det något sådant som behövs för att de skall funka:)

// Alex
Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60

Löste du felet..? Lite nyfiken för jag har fått PDC fel på min och undrar ifall det var något man behövde nollställa..
Felet består. Ska åka in och göra en felsökning på BMW. Någon som vet vad det landar på.
Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60

Gick ut och lyssnade på mina sensorer och samtliga verkar ge ifrån någon form av knasrande ljud men i olika volym, vissa hör man tydligt och någon hör man knappt..

Återkom gärna i tråden om vad som var felet samt vad du fick betala för felsökandet..

// Peter

Alltså PDC ur funktion, alla fyra sensorerna knackade när backen lades i.
Åkte och gjorde en felsökning (350-570kr beroende på ställe), visade sig att en sensor var trasig trots att den knackade. Bytte denna och nu funkar allt igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.