|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är dags för nya vinterdäck till A6:an. Har en polare som i början av mars köpte fyra st nya Yokohama F700 dubbdäck. Han sålde bilen i sommras men har kvar däcken och plåtfälgarna. Däcken har gått ca 200 mil och alla dubben är kvar och de ser oanvända ut i princip. Han undrar om jag vill köpa dem. Har fått pris på 1000:-. Billigt tycker jag. Men jag har inte hittat nåt test på yokohama däck och undrar därför om någon har erfarenhet av dessa däck? Är ju inte direkt märket man tänker på i första hand när det gäller vinterdäck, men dom kanske är ok. Polaren tyckte dom var helt ok det lilla han hann köra på dem. Vad anser ni? Mvh Martin | |
|
Långt ifrån ett bra svar, men om man kikar här så verkar Yokohama i .a.f. haft ett riktigt bra friktionsdäck vintern 2008: Länk Lite användarrecensioner på F700:Länk |
|
|
Ser man till användarrecensionerna så är det ett medelmåttigt däck. Det dubbfria fick ju bra kritik, tyder ändå på att märket i sig har potential. Enl polaren hade däckfirman tyckt att det var ett prisvärt mellanklassdäck som de sålt till taxi en hel del. Sen vet man ju inte hur det stämmer eller ej. Mvh Martin |
|
| Det brukar väl vara Nokian, Gislaved och Continental i en klass för sig. Sedan Bridgestone, Michelin och möjligen GoodYear de senaste åren i div.2 och sedan farmarligan med brett skiftande egenskaper ;) | |
| För en tusenlapp är det väl inget att fundera på? Bara köp... Dom lär ju knappast vara i klass med toppdäcken för svensk vinter men funkar säkert lika bra som vilket annat mellanklassdäck som helst. Blir du inte nöjd så är det knappast några problem att sälja dom vidare. | |
|
Nä, det är sant. 1000 spänn är inte mkt att orda om. De funkar med säkerhet bättre än de gamla utslitna jag har liggande nu i alla fall. Polaren kommer och hälsar på i helgen så tanken är att han ska ta med dem då. Jag får återkomma med hur jag upplever dem. Tack för input. Mvh Martin |
|
|
Har nu köpt däcken och skiftat till dessa. Första intrycket är att de är bullriga. Däremot så tycker jag greppet verkar helt ok då det var ganska halt i morse. Halkade runt när jag var ute och gick med hunden men märkte inte mkt av halkan när jag åkte till jobbet. Men vi får se längre fram hur de fungerar i längden. Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.