|
|
|
|---|---|
|
Hej Hur tar man bort handskfacket på en 750 e38? Måste komma åt elprylarna bakom. / Tony | |
|
Hej ynottony! Jag är skyldig dig en del efter tipset om felkopplade vevaxelgivare i vintras (förra). Du får krypa in under facket. Där finns två 10-mm muttrar, täckta av plasthuvor, som du först får ta bort. Lossa sen muttrarna. Sen får du skruva bort kåpan till själva låset och lossa wiren (bowden-kabeln). Och till slut får du lossa "hängselstropparna" på sidorna som begränsar öppnandet. Dra bakåt (relativt bilens riktning). Det här har jag gjort själv för ett tag sedan, men jag minns tyvärr inte riktigt alla detaljer. Men du fixar det säkert ändå. :-) /Lennart |
|
|
Hej Lennart Tjänster och gentjänster är aldrig fel, hehe. Ska ge mig på det när det blir fint väder, har inget garage ännu tyvärr. / Tony |
|
|
Lyckades få bort handskfacket, inga större problem. Men det retfulla var att man inte behövde ta bort det, det går att dra hela handskfacket bakåt och komma åt elprylarna ändå, det är liksom dubbla gångjärn. Jaja sånt är livet, men nu vet jag det och kanske någon mer. / Tony -- Jag tar alltid den långa vägen hem -- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.