|
|
|
|---|---|
|
Självklar föredrar man BMW,men är det den bilden man har idag tror ni.. BMW,The Ultimate Driving Machine ! | |
|
Jag tycker att Mercedes åker man aningens mer än BMW. Nu har jag aldrig haft förmånen att testa en M-bil, men väl en hel del andra BMW, och mitt bestående intryck är väldigt mycket "åka med". Visst, komfort så det förslår, men glädje?! En gammal Golf GTI (eller liknande), om man definierar den som körglad, var hamnar en silkeslen självväxlande och i det närmaste helt tyst BMW då? |
|
Buspelle |
En kompis har en C63 AMG och jag tycker nog att jag gärna kör den bilen också:) |
|
kanske, i mitt fall så är det dock numera helt tvärtom... //PB |
|
|
Provkörde nya C-klass och 3-serien E90 efter varandra förra helgen. Skillnaderna är banne mig inte stora längre. BMW har lite hårdare fjädring och snabbare styrning men det är verkligen inga stora skillnader. Mercedes har lägre ljudnivå och bättre stolar. ------- //Lövet |
|
|
Tycker definitivt att det stämmer, har kört några AMG mercor, S-klasse och dom går riktigt bra!! Men kört bl a en M5:a E60 och de är helt galet ur ett körperspektiv!!! :-)) Sjukt trevligt! Men samtidigt en "familje bil" :-) "en gentleman reser aldrig med mindre än tolv cylindrar framför sig.." Mvh Jocke W |
|
|
Håller med Andreas, familjen har haft en MB C-klass Avantgarde 220CDI (08) som jag kört en hel del parallellt med min egen BMW 320d 177hk M-sport. BMWn har en aningen kvickare styrning och är kanske därmed lite roligare på kurviga vägar men MBn är inte långt efter. MB C-klass tycker jag är mycket roligare att köra än exempelvis senaste Audi A4 som inte alls känns lika spänstig. |
|
Verdi |
Hur är Mercedes sportstolar för oss som har lite längre ben? På Audi och BMW kan man ju dra ut benstödet så att stolen blir längre. Det kan man väl inte på MB? |
|
Tycker det mer är en smakfråga. Jag gillar inte alls Audi och Mercedes senare interiörer med fult intstrumentkluster vilket förstör den allmänna mysfaktorn för mig, den där känslan av att allt bara är rätt. Men bortsett från det så är det hög nivå på bilarna. Sen är det ett krav att ingen avmattning får ske före varvstoppet, det ska kännas som att bilen går bättre ju hårdare man kör och där fallerar många (överladdade?) bilar (ej BMW!). |
|
| Körde för tio dagar sen under samma dag en 535d F10 med M-paket och komforstolar och en Merca E500 4-matic -10. Åtta dagar i veckan väljer jag BMW. Jag anser att BMW-n slår Mercan på de flesta punkter, även komforten. Dessutom är den mycket läckrare att se på. Mercan ser tämligen tråkig ut med sina bulliga hjulhus, även om jag annars gillar V8-an i bilen. Men komfort, nej där har BMW gått om tycker jag om man jämför femman mot E-klass. Har tyvärr aldrig kört C-klass så jag kan inte kommentera jämförelsen med 3-serien, men där kanske det kan stämma att Mercan är komfortablare, för det är ju inte treans starkaste sida. Lägger man sen till Audi i jämförelsen så anser jag att nya 5-serien har samma kvalitetskänsla som både Merca och Audi. Däremot anser jag att femman har betydligt smidigare anvädning av I-drive än vad motsvarande är för Merca och Audi. S5-an jag hade en tid var underbar i många avseenden men när man satte sig, framförallt när det var mörkt, så kändes det som man satt i cock-pit med alla dessa knappar. Tog en evighet innan man kom på att ex. vis kunna läsa av färddatorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.