|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
okej. ja vi forskar vidare i problemet. vad sålde du den för? vad vill du ha för m3 fälgarna ? den av jävligt fin me dom på. :) har sett den på din sida på garaget. Får man inte köra BMW kan man lika bra cykla |
|
|
Jag sålde den för 12 500:- Jag tänkte sätta ut fälgarna för 8000:- Ja den är klockren med dom fälgarna :) |
|
|
Okej. ja man kanske ska önska sej dom av tomten då ;) fina däck på eller? Får man inte köra BMW kan man lika bra cykla |
|
| hehe ja du får göra det ;D ja det är mycket mönster. :) | |
|
nu har arbetet på bilen på börjas. för er som är nyfikna så va de inte lmm som va felet. va vi tror än. har ren gjort insprutningsstyrboxen från ärg o smuts. bilen gick då lite bättre. sen hade jag ett läckage i tanken som nu är återgärdat. men dock inget som har påverkat bilens gång. men alla bensin ångor som luktat inne i bilen är nu borta. jakten på fler fel fortsätter. då bilen stannar ibland. kom gärna med tips om andra fel som kan gör att bilen stannar ibland. Får man inte köra BMW kan man lika bra cykla |
|
|
Säger det igen Mitt råd är styrboxen,signalen till lambdan är låg och seg så jag tror på komponentfel i styrboxen. Leta rätt på en DME med rätt nr o prova o skifta,det behövs ingen codning el dyl för o byta.Kolla om du kan få låna en box av nån. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
ska kolla om jag kan få låna någon. ska byta jordfläta idag, den va inte allt för vacker, alldeles grön. kan den ställa till de för mej?? Får man inte köra BMW kan man lika bra cykla |
|
|
Om du menar flätan mellan motorblocket och karossen, så är det första som ger upp när den blir dålig det som drar mest ström. Och det är startmotorn. Har du aldrig några problem att starta är det ingen fara. Men grönt betyder ärg och det är koppars sätt att oxidera, så en ny gör bara gott. Lyd Truckers råd i denna fråga. Han har brottats mycket med det där ;) |
|
|
Helt uppenbart att säljaren sålt bilen med dolt fel. Det är dock ett problem om ni inte ens har skrivit ett kvitto på köpet. Men även om du inte häver köpet så borde någon form av ekonomisk kompensation (läs: pengar tillbaka) rimligt. Tycker att du ska kontakta säljaren och ifrågasätta varför han sålt bilen med dolt fel. Att det inte finns garantier närman köper av privatperson är en sak, men dolda fel är något helt annat. Det är bedrägeri! |
|
|
nu har bilen rullat lite. inte haft några problem idag. nu verkar den gå som den ska. den ska få rulla lite till innan de betraktas som helt fel fri. hade i lite två takts olja i tanken igår och åkte en bra bit. så nu kanske saker o ting har smörjts upp lite. hoppas på på att den är fel fri nu. isf blev kostnaden bara 500:-. felsökning 300:- regörning av styrbox 200:- håller tummarna... jordflätan kommer dock att bytas i vilket fall som helst. Får man inte köra BMW kan man lika bra cykla |
|
|
tyvärr hjälpte inget av de vi gjorde. men jag beställde en beg styrbox igår som jag fick idag så den pluggades in o nu går bilen igen. har åkt lite idag, kan inte säga rikigt än om bilen är felfri men jag brumar vidare. så imorn tar jag den till jobbet, så får man åka lite längre. än så länge inga konstigheter... Får man inte köra BMW kan man lika bra cykla |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.