AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.093

Svårsåld alpina?

Kan den här bilen vara svårsåld? med tanke på årsmodell och prissättning?

Länk

Mvh,
Bu
82
Bumer2
Alpina B8
har är inte helt hundra hemma. 530 för den!? Det är skämt! Och jag skulle inte rekomendera att köpa bil hos honom....
Ovanlig bil med låga mil motiverar såklart ett högt pris men det där känns ju bara skrattretande.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den har varit till salu hur länge som helst. Man kan ju undra om dom är intresserad av att sälja den överhuvudtaget.

___
//Ulf
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Kan en sådan prissättning vara ett sätt för handlaren att själv kunna ha en kul bil utan förmånsvärde?
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
denna verkar inte heller lätt att bli av med, har varit till och från ute på blocket sen jag sålde min för ca ett år sen. tycker prissättningen även här är ett skämt!

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den inredningen är inte att leka med...

___
//Ulf
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Den sista bilen togs fram som utsällningsbil av Alpina till lanseringen så den är ju lite extrem. Har sett den i verkligheten och bilderna gör den inte riktigt rättvisa.
Men den är inget för den fege eller den som vill ha en lättsåld mainstreme vagn (Om nu alpina kan bli det )
Minns jag inte fel var den såld till kund när jag såg den men det är ett tag sedan.

Vissa bilar hos Jarls har hög prislapp och står länge, om det sedan beror på att man inte vill sälja eller ngn annan taktik kan man fundera på.

Finns en del varierande åsikter om Jarls på forumet men varför skulle man inte handla av dom om/när prislappen är rätt och de har alpinan man letar efter.
De är väl en av de få etablerade firmor med lång erfarenhet och kunskap av Alpina som finns i landet.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Precis som Sail skriver finns det bilar hos Jarl som är extremt högt prissatta, bla cabben i denna tråd. I vissa fall är det lite speciella bilar men inte så att det uppväger det extrema priset i mina ögon.
Kanske hoppas på att det ska dyka upp någon som tycker bilen är precis vad han sökt och samtidigt inte är det minsta prismedveten/priskänslig.

Sen kan andra bilar (Alpinor) vara mer normalt prisatta.

Finns både plus och minus att läsa om firman på forumet men i vilket fall som helst har de stor erfarenhet av Alpinor.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej, ja Jarls verkar inte ha bråttom att sälja sina bilar...:-)

OT: Var o provkörde en Z3 M -99 i våras som Jarls hade "satt ny motor i" på pga ras några år tidigare...de hade även importerat den..

Serviceboken från Tyskland var tryckt 93?! Och motorn...ja var den bytt så var det till en lika dålig iaf...:-( den hade fortfarande sachs vanos och var orkeslös som en 328 ungefär...

Mvh Peter

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.