|
|
|
|---|---|
|
Hej. min E39. BMW 523i Touring 1998 har ett förfärligt gnisslande och gnekande ljud någonstans runt höger bakhjul. Vad är detta? Vill ta bort stötdämparen för att se om det fortfarande låter? Kan man få något bra tips på vad det eventuellt kan vara eller hur jag lättast tar reda på det? Mvh Jonas | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man byter bussning nr 2 så slutar det gnirka i allmänhet Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
byta dämpare på en sedan.. Länk |
| har samma ljud på min är det något de anmärker på på besikningen? har också hört det är jävligt att byta de där bussningarna stämmer det? | |
|
Har svårt att tro att de kan upptäcka om dessa bussningar är dåliga på besiktningen. Bussningarna måste pressas ur, och om man inte har rätt verktyg så blir det nog svårt. Betalade 1200:-/sida för att få dessa bytta. /H |
|
|
Ok. Tack för svar. Det känns som ett stort ingrepp att byta bussningar. Innan jag ger mig på dom skulle jag vilja få lös stötdämparen för att se om den gnekar. Eller något som den är fäst vid. Kan man möjligen få en enklare förklaring från början till slut hur man går till väga för att ta bort stötdämparen? Mvh / Jonas |
|
| jag hade något gnekande bak för ett tag sedan och då va det hundbenet som reglerar xenon-ljusen som lät.. | |
| Inte för att jag vill vara motvals men jag har aldrig hört att en dämpare gnekat, utan det är allt som oftast den bussning som Hasso nämner. | |
| Vill du göra det enklare än att riva kan du låta en polare gunga på bilen och lyssna med stetoskop så kan kan du lätt skilja bussningsljud och dämparljud. | |
| kolla även fjädrarna. var och besikta min idag och fick en 2 för att fjädern gått av lite men vi tog fram vinkelslipen och tog bort den lilla biten och då försvann även det där störsamma ljudet!:) mvh Henrik | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.