|
|
|
|---|---|
| Har bytt dörren samt låskistan på min E46 328a fungerade klockrent med öppning och stägning efter montering. Men då jag låser bilen me fjärrlås så går den inte öppna längre varken innifrån eller utifrån bilen och låspinnen går upp och ned som de skall! HUR fan får ja uupp dörren? Har plockat bort inredningen på förardörren och kan komma åt armarne som styr öppningen men bilen beter sig som den är låst! Någon som gjort samma eller upplevt sammasak? Finns de sprängskiss på dörren samt låskista? | |
| Come on! Någon måste ju ha fifflat upp dörren på sin e46a som gått i baklås? :D | |
|
Jaha, då försöker vi blåsa liv i denna fråga. Jag justerade mitt lås på förarsida (E46 328Ci) häromdagen då det tidigare krävdes ett extra ryck för att öppna dörren. Jag lyckades med mitt uppdrag & dörren gick att öppna mjukt & fint som en kylskåpsdörr ;-) Men ve&fasa - igår när jag varit ute & handlat & skulle hem så gick det inte att öppna dörren från in- eller utsida. Fjärren & låpinnen (åker upp & ned), handtag och nyckel funkar. Så min fråga är vad har hänt och inte minst hur i.. får jag upp dörren!? Jag skall nu försöka plocka bort (vilket jag utgår från att det går) insidan av dörren så jag hoppeligen kan "lirka" upp låset. Läste en tråd om att det finns en GURU i gänget som kan detta med att justera lås/låskistor. JAg vet att det finns MÅNGA sådana GURUS som jag hoppas ser detta & kommer igen med några knep. |
|
|
Hej Då var det min tur att råka ut för detta bekymmer Kommer ut till bilen, låser upp med fjärren och drar i handtaget men dörren vill ej öppnas *snopen* där står man med skägget i brevlådan och fattar inte vad som händer. Låspinnen som indikerar att dörr är låst eller öppen går som den ska upp och ner och centrallåset låser/låser upp som det ska men man kan ej öppna dörren, varken utifrån eller inifrån. Jämför man med de övriga dörrarna så finns det ju ett visst "motstånd" när man drar i yttre respektive inre dörrhandtag men detta motstånd finns inte på förardörrens handtag, verkar som om att något släppt eller brustit i låsmekanismen. Hur ska man bete sig för att kunna demontera dörrsidan då man ej kan öppna dörren? Mvh/ Andreas |
|
|
Skulle möta upp sambon vid affärn innan mitt kvällspass igår då jag ändå fick vänta på att kollegan skulle bli klar, hon fråga om jag inte skulle följa med in, det tyckte jag lät lite omständigt då jag måsta klättra in och ut genom passagerarsidan, mitt i denna mening så drog jag demonstrativt lite sympatiskt i dörröppnarhandtaget och till min förvåning så sa det "plopp" och dörren öppnades!?? wtf?! haha, lika förvånade bägge två brast vi ut i skratt..-du ser, du kommer inte undan sa sambon =) Intressant med bilar som lagar sig själv! =D |
|
|
Problemet länge sedan glömt. Det var en liten "tapp" som hoppat ur. Sålde 328:an och åker nu en AMG55:a istället..... |
|
|
Tjena, vart sitter denna..bra att veta om problemet återkommer :) Mvh |
|
| Ge mig en stund så letar jag några bilder. Jag vill minnas att jag dokumenterade eländet. Jag återkommer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.