|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag var bara tvungen o tipsa om detta. Som nybliven E30 cab-ägare efter att ha jagat en fin cabbe i ca 4år, Så blev man Mycket glad när man nyss tittade på tv och såg Conti*entals nya reklam för vinterdäck. Där körde dom med gamle trotjänaren E30cab, Nercabbat dessutom! Inte så ofta man ser gamla beemers på tv längre. Mitt första inlägg i forumet så jag hoppas inte det är postat fel eller posten bryter mot några andra regler. | |
|
man gratulerar !!! har du köpt de i Sverige? blocket ? är nyfiken.. berätta lite om bilen , priset osv :) |
|
|
Tackar. Jo köptes i början på oktober i år, Hittade den genom blocket.Det va en kille till från skåne (Som för Övrigt hade 3st e30 till.) som skulle titta på den innan mig men enligt säljaren fick han förhinder i sista stund så han dök aldrig upp, Tur för mig! Undrar om han är medlem här? (Isf.Hör gärna av dig.) Jag är ganska nöjd med bilen än så länge, Det blev inte så många dagar o köra med den i år tyvärr... En-91:a Mauritiusblau metallic 287. Med original M-tech2. Utrustningskoden 798(Last edition) Så nu läntar man bara till sommaren. |
|
|
vänta, uppfattade jag detta rätt? var din bil med i reklamen? jag älskar kvinnor och bilar, skulle nog säga 91/10, till bmw. |
|
|
Hej Ekan. Nej du måste nog missuppfattat mig. Det var inte min bil som var med i reklamen, Utan en annan E30 cab, Silver om jag inte minns fel. Såg ut o vara i tex. Norrland med mycket snö. En pappa och hans son körde nercabbat o va på väg för att fiska på en frusen sjö, Och i bakgrunden stod cabben parkerad. |
|
|
hmm har du några bilder på bilen då? |
|
| Finns en om du kollar min presentation. | |
| vet vilkene reklam du menar och la märke till samma sak.. grattis till köpet föressten | |
| De där gamla klassikerna är grymma. Om man hade plats och tid över skulle en sådan eller motsvarande MB ligga bra till som klassikerköp. Grattis! | |
|
Länk där har Ni den. hittade den efter en stunds letande... |
|
|
Ja det var just den reklamen jag menade. Bra att du la upp den bag. |
|
Ekin |
klockrent! |
|
lånar tråden lite ni som har e30 cab är ni nöjda med dem?? skulle vilja köpa en billigare till denna sommar eller nästa och då syftar jag främst på 318 då ja ser att man kan hitta hyffsade objekt för 20-30 tusen kr,,är 4cylindrigt att rekomendera eller ska man köra på 6:a?? |
|
|
Kör du nercabbat är en sexa definitivt att rekommendera... och en lång fin tunnel! Boldly goes where no BMW has gone before |
|
| jasko76: jo det förstår jag men man får nog inte så jättefint exemplar med 6:a för dem pengarna eller kanske 320(dem hade väl 6:a?) ..vill egetligen bara ha en cab för att njuta lite under sommaren behöver inte vara någon raket | |
| 320i har en sexa och ljudet är det inget fel på, däremot går det faktist hitta ganska fina exemplar för dom pengarna. såg åtminstone två i somras utan att leta. | |
| edit: av 325i då alltså! | |
| bag.. ja men hur är då 316 (om den finns) och 318 cab?? duger dem till för sommarnöjen?? | |
| 316i finns inte som cab. det är bara 318i som gäller om du ska ha en med fyra. visst funkar det men det är ju m40-motorn som inte är det bästa direkt. men det är klart att cab-bilar är väl oftast entusiastägda och därmed välservade. men jag har en känsla att vissa exemplar haft många ägare och då kan det ju vara värre. känns faktiskt som att det ska vara en sexa om man ska åka cab. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.