|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Stilren> Det finns ingen sanning om smak och intryck (lättare med ekonomin). Visst är det snyggt rent estetiskt men för vissa kan det läckra sportintrycket snabbt elimineras när man hör det fyrcylindriga dieselknacket och man inser att det är ett får i ulvakläder. Många tycker att det fortfarande är läckert, andra tycker det är wanna-be-töntigt, det får man leva med. Huvudsaken att man själv är nöjd med sitt val. Estetiskt har jag full förståelse för valet , ekonomiskt däremot, liksom den mesta utrustning: inte ett ögonblick. Möjligtvis på marginalen, om man verkligen "måste" ha alla de andra designdetaljerna som ingår så kan man lika gärna köpa paketet. Men bara då. Jag skulle däremot gärna köpa en begagnad och betala ca 20tkr extra efter två år;) (enl Bilpriser.se) |
|
|
Nisso> Nej smaken är som baken (återkommande fras här.. :)) Men som sagt så tycker jag ändå att huvuddelen föredrar M-paket för att det är snyggt och för att det medför andra "vill-ha" tillbehör. Sen är det alltid någon som ska betala "kalaset" och där är jag iaf en som betalar mer för "städningen", dvs. betalar mer för ex. M-paket. Precis som jag hellre betalar mer för rätt historik. Vet dock inte vad man ska tänka sig rimligt efter två år just på värdeminskningen av M-paketet då det är många parametrar att gå efter (historik, färg, mil och övrig utrustning). Det är väldigt individuellt! Skulle dock utan tvekan beställa M-pkt om jag köpte en ny BMW då det är ett stort krav för mig :) |
|
|
Jag har köpt några nya BMW genom åren och upplever ingen skillnad vid försäljning med eller utan M-paket Det finns alltid en marknad för fina välskötta bilar kort och gott. Men som många har sagt, det viktigaste är att du själv trivs bakom ratten. Tyvärr är extrautrustningen en stor del av kostnaden på en BMW vilket påverkar andrahandsvärdet otroligt mycket, jag har kollat på några andra alternativ där i stort sett all utrustning ingår och i det fallet håller bilen sitt värde betydligt bättre. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Haj. Många som tyckte i denna tråden! För mig känns det inte alls konstigt med M-paket till svagaste motorn. Jag drömmer våta drömmar om att kunna byta upp mig till en F 11 med lika spec som min E60. Alpinvit med M-paket & 19" En 520d kan ju så klart aldrig gämföra sig med 530 o 535 i prestanda men jag tycker att tvålitersfyran gör ett otroligt bra jobb och att ägandekostnaderna håller sig på en låg nivå. (Mycket viktigt för mig) För mig är en E60 fortfarande en drömbil och jag kan stå och titta på min bil långa stunder och tycka att den är riktigt läcker.Jag myser i comfortstolarna och känner mig riktigt tillfreds. Snygg som fan, och som sagt. Ingen riktig entusiast tar den för en M5a.. |
|
|
1. Har aldrig tänkt tanken att man köper M-paket för att den ska likna M-bilen. I mitt fall (1-serien) finns det ju inte ens ngn M-bil 2. Helt chockad över att det finns någon som tycker att E60/61 är snyggare UTAN M-paket 3. Självklart kan man få ha ett M-paket även med svagaste motorn. Man behöver väl inte göra avkall på design bara för att man inte vill/kan köpa starkare motor? |
|
| M-paketet luktar lite kit-car! Det är en anledning varför den är snyggare clean. | |
|
Utseende och innehåll bör hänga ihop annars blir det lite "Your ego is writing checks your body can't cash" :) Tänk er en Ferrari F430 med 1,6 liters dieselfyra.... Mycket coolare med en anonym 550 än en 520 Batmobile-edition! MVH Arese |
|
|
Ge mig då en F430 med dieselfyra ;) Batmobile-edition, den var bra! Ser inte kopplingen till verkligheten dock, gör ni? |
|
| Låt oss hoppas att vi slipper en verklighet med Ferraridieselfyror :) | |
| Rätt skönt att det är tillåtet att tycka olika.. | |
|
Jag tycker att M-paket på E60 är riktigt snyggt men skulle välja bort det av den enkla anledningen att jag absolut inte vill ha sportchassi. |
|
|
Det går att välja bort vid nybeställning. Kostnad= 0:- Blir tyvärr lite mera terrängstuk då sportchassiet ju också sänker bilen lite.. |
|
| Kunde man välja bort sportchassi på E60 också? | |
| Yes! | |
| Man kan välja M-paket till F10/F11 med variabla stötdämpare istället för M-sportchassi. Då kan man både ha kakan och äta den. | |
|
Nja, om "att behålla kakan" då skulle vara att få bilen sänkt men ändå bekväm så stämmer det inte, då det ställbara chassit är lika högt som standardchassit. DDC kod 223 sänker inte 10mm som M-chassi gör. Men jag förstår hur du menar. |
|
| Är också intr av en f11, någon som vet vilka varianter som är planerade för fyrhjulsdrift inom överkomlig tid? | |
|
530. /M |
|
|
"Utseende och innehåll bör hänga ihop" Jaha? Så vi skall ha smakdomare som bestämmer att ex. en 523i inte får ha 19" för de skall bara de mer prestandastinna varianterna ha? Kom igen... ---- BMW CS #6212 |
|
Buspelle |
Delar också uppfattningen att man bör köpa den bil man själv vill ha. Allt tal om bättre andrahandsvärde et c är rent nonsens, dels för att man aldrig får tillbaka pengarna, dels för att de flesta bilar som säljs är utan m-paket och de flesta köpare bryr sig inte. Det är relativt små grupper av individer som t ex vistas på denna typ av forum som vet vad t ex m-paket är för något eller som vet att de vill ha det. Däremot kan man ha individuella uppfattningar om att det finns bilar som vunnit på m-paket. E6X tycker jag är ett sådant exempel även om ursprungets extrema "tamhet" nästan blev alltför "utstickande". E46 och E39 blev lite bättre, men inte alls i samma omfattning. E9X tycker jag inte alls bli bättre, tvärtom. Och F1X är otroligt snygg som den är, svårbedömd skulle jag säga. Att själv bedöma och avgöra om det är värt priset är nog det bästa rådet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.