AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
6.085

Säkring 6 drar tjuvström

Sida 2 av 2
CE
34
CEL
740 shadow line-00
Lenvib! ja, så är det!!

Gottfrid
Jag har exakt samma problem som dig med tjuvström på min 7a. Rycker jag säkringen slutar den att dra ström men börjar bli jobbigt nu att köra utan innerbelysning och dessutom utan vindrutespolning, håller på att bli tokig på detta, kom du fram till någon lösning?
Yn
164
YnottonY
745i -02 e65
Det enda jag gjort är att klippa kabel 19 som jag skrev om tidigare, då har du iallafall innebelysning. Att vindrutespolningen påverkades viste jag inte, men kan meddela att den funkar med kabel 19 klippt. Däremot funkar inte intensivspolning för strålkastarna. Undra om det kan vara boven i dramat. Upptäckte att stolsminnet inte finns kvar efter man stängt av tändningen, jobbigt när vi är två som kör bilen.
Ringwing: Ser att du har en 728. Misstänker att jag har mer lulllull i min bil. Det borde vara lättare att hitta felet på din. Skulle vara intressant att jämföra elscheman för att utesluta vissa saker. Ska se om jag hittar något.
Posta gärna alla med- och motgångar så kanske vi löser det till slut.

/ Tony

-- Jag tar alltid den långa vägen hem --
Jo för mig går säkring 6 även till "Scheibenwaschanlage" dvs vindrutespolningen antar jag.. Okej, men hur är det med besiktning, visst måste spolningen av strålkastarna fungera när man har xenon? eller kollar dom inte det? Skulle ändå vara värt att testa klippa kabeln 19 om man fick igång resten och blev av med tjuvströmmen..
Nu har jag iaf lokaliserat och klippt "kabel 19" så nu är det bara hoppas att den slutar tjuva ström.. Var lite trångt där bak men gick att komma åt utan att plocka lös handskfacket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.