AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.998

polisradio för fast montering?

Sida 1 av 2
518i slow mobil
vart köper man en polisradio för fast montering? vad använder man för antenn till dem? vad kostar dom? funkar de bra?

E28, REAL power for REAL men!
BMW e28 registret #154
Länk
www.kjell.com
518i slow mobil
ingen annan med bra förslag?

BMW e28 registret #154
Länk
sh
820
shu!
525i -91
Jag rekomenderar en laser varnare... :)

// Giv en olle! å gär`n rivar!
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Strunta i polisradion vad kan vara intressant att höra ur denna burk.
Köp dig en god flaska konjak av fin kvalitet eller bjud hustrun/flickvän på en god middag, då kan Du verkligen få valuta för pengarna.;-)))

ps glöm ej bältet...........

NoFear
<¤¤00¤¤>
Länk
Länk
Länk

www.malte-racing.com
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Vill rekomendera DLS, finns en typ med kontrollenheten för sig, som blir väldigt liten att montera, jag har monterat min istället för askoppen i e39:an, hasso har sin i taket.

CHS
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Christer:)))Den enda polisradio jag äger är en gammal liten orangeröd Handic och den ligger i en kartong i garaget såg jag idag:))den har jag inte använt på minst 15 år. Kan det vara Folke du menar??

MVH
Hasso
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
DLS är bra polisradio. Farsan har haft två stycken sådana monterade i sina bilar. Den modellen jag menar ser man bara en liten högtalare och en liten display. Resten är dolt. Man får dock montera en extra antenn på taket, men då har man en grymt bra mottagning också.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Förlåt hasso!! Det är Folkes bil jag sett.

CHS
518i slow mobil
en sån här DLS, vart finns de då? Extra antenn säger du, jag har tre antenner på bilen, men bara en används... Borde inte en av de två övriga funka? Vad ska det vara för antenner på dem?

BMW e28 registret #154
Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Den DLS som ni pratar om finns nog bara beggad numera... De slutade tillverka den för att den var för dyr. Jag har också letat länge efter en sådan. Om du hittar en... KÖP DEN FORT!!!!!!

H U M A N R A G E
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
hehe.. Jag har en sån DLS Direct2 letade ca 2år tills jag hitta den slog till DIRECT!!
518i slow mobil
Ok, finns de inga andra att rekomendera då? Om nu DLS utgått... Vill ha en med liten display helst, och som man kan koppla in på en antenn...

BMW e28 registret #154
Länk
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Här är en DLS:
Länk

518i slow mobil
Ok... har skickat en intresse anmälan... Någon som vet något om dls 160? Fast montering? Antal kanaler? Autosök?

BMW e28 registret #154
Länk
Det är riktigt att jag har en Direct II i takpanelen. DLS är som bekant svåra att få tag på, de är bra men inte SUPER. Om ni söker just en DLS Direct, glöm den modell som har svart radiolåda, den funkar mycket dåligt. Det skall vara just "II"-modellen med grå radiolåda.
Ett bra alternativ, många olika modeller, bra priser osv är www.commander.se
De har även tillbehör, antenner, högtalare osv. Just antennen och dess placering är helt avgörande för funktionen på polisradion.

FP
518i slow mobil
ok... Jag har uttag för en antenn, eller snarare en antenn monterad utanpå bilen på bakre flygeln, det borde gå va? Någon speciell längd man borde ha??

BMW e28 registret #154
Länk
Kör du mest i Stockholm/Gbg/Malmö så är det 410 Mhz-bandet som gäller, på landet är det 79 Mhz.

Alltså en kompromiss. En 410 Mhz antenn blir något större än NMT 450-antenner, dvs runt 18cm för ett enkelt spröt eller 60-70cm (beroende på utförande/tillverkare) för en s.k. kolinjär antenn med spole på mitten. Den senare är bättre men måste sitta helt vertikalt för att funka som tänkt.
Denna antenn säljs ibland (felaktigt) som en 79/410Mhz-antenn, men kan vara en hyfsad kompromiss.

För 79Mhz-bandet gäller ett rakt spröt runt 90-93cm utan spole. Detta bandet gäller om man även vill lyssna på övriga räddningsfrekvenser osv.

FP
Tigerr
Det är juue inte spännande att köra fort om man har en polisradio.. :P

Tigerr
518i slow mobil
hehe.. en antenn på 75cm borde funka eller? Annars kan man ju ha en på 75 på ena sidan och en på ca 90 på andra... Eller?

BMW e28 registret #154
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.