|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en 325i -94 den går hur fint som helst fast ibland stryper den lite och ibland bara den dör, och är orolig tomgång tills man varvat till ordentligt ibland. upptäckte att insugsslangen va sprucken men den är lagad med sikaflex tätat ordentligt och nu det sista när jag lagat insugsgummit funka bilen jätte bra. sen hoppa varvräknaren upp och ner flera tusen varv och sen blev det bra, men nu startar den inte alls motorn går runt och men inget mer händer. ASC lampan lyser ibland och går inte aktivera då. såg på en sida att det är ett eget spjäll till ASC´n kan problemet ha med den att göra att den inte öppnar som den ska lr är det mer troligt att det är t.ex kallstartsventil? BMW är för mig inte bara ett märke det har gett mig en ny livsstil | |
| msn....... så kan vi diskutera | |
|
hej det kan vara ett relä som lagt av. det ser dom på frärd datorn på bmw. det felet hade jag med min, relät kosta typ 86 kr. mvh |
|
|
okei totten.. jag har tagit bort asc spjället. och kopplat ur men ska plugga en slang och ett hål och se om det hjälper. verkar inte komma något bränsle till motorn :( BMW är för mig inte bara ett märke det har gett mig en ny livsstil |
|
|
bytte bränsle relä då starta den, lämna in den för den gick fortfarande konstigt lambdasond trasig koppla ur den och bilen gick bättre. men dagen efter har den inte startat. har bytt relä igen startar inte, har bytt pump ifall den va trasig, hjälpte inte, har provat koppla ur batteriet. jag har defa larm på men motorn går runt och va jag kunde läsa på deras sida. så går dom till tändningen. i vilket fall bilen startar inte, motorn går runt som vanligt, det klickar i bak till pumpen precis som i den andra bilen. jag blir tokig snart måste få igång den. vad kan vara felet? BMW är för mig inte bara ett märke det har gett mig en ny livsstil |
|
| vevaxelgivare eller dme reläet | |
|
okei vad är dme reläet? motorn går runt när man vrider på nyckeln. BMW är för mig inte bara ett märke det har gett mig en ny livsstil |
|
|
det vita reläet brevid det blåa soppa pumps reläet. kostar 239kr typ på bmw. eller prova ett ifrån en kompis bil |
|
|
okei tack så mkt =) ska testa detta =) BMW är för mig inte bara ett märke det har gett mig en ny livsstil |
|
|
bilen gick igång till slut efter att ha stått i garage i en vecka kan säga att jag inte gjorde någonting alls. bytte pump utan resultat sen testade om det kom ström och alla relän fungerade, bytte till gamla pumpen för den funkade. och bilen starta. men sen gick den bara på 5cyl. sen hoppade den 6:e igång funka i några dagar. men nu åter igen är den död, hände ungefär som bensinstopp så även denna gången bytte jag till en helt ny pump. utan resultat. men pumpen gick iaf när man vred på nycken. men sen hände inget igen. centrallåset dummar sig låser jag upp låser den igen om jag inte snabbt öppnar dörren. men den startar inte igen, verkar inte som den tänder, har läst att det kan vara tändlåset som dummar sig, och även att det kan vara nyckeln fast sitter det chip i dom till en 94:a ? börjar få fnatt på bilen nu den går som en dröm när den funkar. och verkstad är svindyrt för min ekonomi. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.