|
|
|
|---|---|
|
Finns det något att diskutera mellan dom båda bilarna. Vad jag vet är att man får samma hästar till mazdan men till ett betydligt lägre pris . Jag är noob på det här så kom gärna med ris o ros. Om det är ens värt att tänka Mazda eller om man ska stanna kvar med 1an när det blir dags för byte. | |
|
MPS är också en trevlig bil med en riktigt behaglig karaktär på effektkurvan. 130i har jag aldrig kört, så vet inte hur den motorn beter sig i den bilen. Jag skulle vilja påstå att MPS är värd att tänka över, faktiskt riktigt trevlig bil. Fast bmw andas ändå mera kvalité på något sätt. |
|
| Det är väl 4wd på Mazdan oxå? Måste vara ett argument så gott som något med alla snövarningar under de senaste dagarna :) | |
|
Heinz: Mazda 3 MPS är framhjulsdriven... Flash: Vad är det vi jämnför egentligen? En i det närmaste fullutrustad MPS för 279900:- eller en likvärdigt utrustad 130 för runt 400000:-? Most bang for the buck lär ju Mazda ge... Jag läste nyligen ett test mellan Mazda 3 MPS mos Seat Leon Cupra R i Teknikens Värld. Det testet vann Leon för att den var roligare att köra och hade snäppet bättre detaljkvalitet. MVH Christofer |
|
|
Blir en Beg bil som har 2-3 år på nacken. Tror mps är stort sett fullutrustad vid ny bilsköp Jag får då större valmöjligheter om jag nu vill ha en mazda/ titta på bytbil.com där det finns 1 130i mot mazdan 15st i varierande årsmodeller Nej tack ingen fr eller cupra för mig/kanske kan tänka mig en seat leon Linea R men den finns endast med 160 hästars motor. |
|
|
3 MPS har en riktig diffbroms mellan framhjulen. Mvh |
|
|
"Vad jag vet är att man får samma hästar till mazdan men till ett betydligt lägre pris ." Vet inte om Mazdan är så mycket billigare. Mazdan börjar på ca 150' För strax över 160' kan du få en normalutrustad 130i -06:a med 7-8000mil. Eller denna för 169' med bra utrustning. Länk 130i har stått sig väldigt bra i pris de sista tre året men har nu börjat sjunka lite snabbare. För nåt år sedan fans det bara enstaka bilar under 200'. Nu hittar man mycket att välja på mellan 170-180' (privatköp och oprutat). 130i en en riktigt kul bil. Mazdan har jag inte provat men den verkar trevlig den också. (sen skulle jag rekommendera en provkörning av Mini Cooper S om du söker maximal körglädje för pengarna) |
|
|
Kom ihåg när Mazda 3 kom, den fick då positiv kritik i det mesta men ansågs vara extremt bullrig inuti. Har detta blivit bättre på senare årsmodeller? Skulle kunna tänka mig en 130i M-sport som andrabil men då automat är ett krav så är utbudet i Sverige noll. Vet att jag kollade lite förra året och precis som Björn skriver så har priserna sjunkit en hel del. ___ //Ulf |
|
|
Nya mazdan är lite tystare enligt tester. Visst vill ja ha en 130i som första val. vi får se har inte kört mazdan än |
|
| Kommer inom kort lägga ut en 130i -08 3d M-sport, safirsvart, ljusbrunt skinn, lucka, drag, mm på Blocket. Lagt ut lite info på Powerbörsen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.