|
|
|
|---|---|
|
Hej , se på följande bilder vad och var tycker ni att det läcker? Rent spontant skulle jag själv gissa på packningen till oljetrågen men brukar inte växellådsoljan ha lite annorlunda färg, typ röd ?? Oerhört tacksam för all hjälp coh tips. Mvh Erra Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk | |
| Alla gånger aut oljetrågspackningen som e dålig. Nej oljan till nyare bmw automater har samma färg som ny motorolja. | |
|
Passa på att byta automatoljan och automatfiltret samtidigt. Mvh |
|
| Har du känt/provat dra skruvarna lite och se ifall de slutar läcka? | |
|
Nej gOry, har ej försökt att dra åt de. Vet någon vad de skall dras åt med Nm ? Mvh Erra |
|
|
Kolla slangarna till vevhusventilationen, mina var helt sönderfallna, den drar olja bakvägen eller nått sånt. Nu har jag dock problem med växellådan.... hääärliga bilar... |
|
| Har Våra diesel motorer vevhusventilation ? | |
|
Nu har den isat ihop igen, Är det inte upp till bmw och åtgärda såna här fel hur i h--vetet kan man komma på att man måste ha isolerad vevhusventilation o sen måste behöva betala för de. Då kan de väll skriva på sina s.k bilar passar inte nordliga klimat.. |
|
|
Acahlon: Hmmm, jag hade trott/hoppats att V8orna var förskonade från det här med frusen vevhusventilation men icke sa nicke. Ser ju nu att flera här på forumet haft problem, åtminstone de två senaste åren. Däremot verkar det som tex hasso påpekat att konstruktionen av vevhusventilationen av någon konstig anledning skiljer sig mellan m62 i X5 respektive 540/740: X5 4.4: Länk 540: Länk Vore EXTREMT intressant om någon känner till något fall av frusen vevhusventilation i 540 eller 740 m62? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.