|
|
|
|---|---|
|
tog min 535d till jobbet imorse och då var den helt orkeslös under 3000 varv. jag lovar. en hyundai atos kör ifrån mig. över 3000 varv går den bra. den ryker inget eller nåt annat som är konstigt. kollat på felkoder och det visade 3 glödstift som var dåliga. men dom är väl bara på när man startar den eller? den var så här en annan gång för mig men efter en mil började den gå som vanligt igen. det verkar som det krånglar när det är kallt ute. ska prova hälla i lite 2-taktsolja i tanken. nån som har nån ide? är helt knäckt. precis köpt bilen och allt verkar krångla nu. | |
| Du ska nog inte slå i 2t-olja i en commonrail-diesel. Det är medicin för äldre virvelkammar maskiner med radpump och lägre insprutningstryck. Koppla upp o läs ev. felkoder. Kanske turbon håller på att ge upp, eller wastegaten eller något. | |
|
Ingen 2-taktsolja, utan använd en dryg och anpassad dieseltillsats: Länk Den lilla turbon har kanske nån sensor kopplad till sig som slutar funka i kylan? Har för mig att det finns något spjäll för att styra luftflödet mellan de 2 olika stora turbosarna? Läs ut felkoder först. Mvh |
|
| hej. får bara felkoder på 3 glödstift som det är fel på . det är precis som den lilla turbon inte funkade . ska försöka kolla på det. | |
| har hittat på andra forum med precis samma fel. en hade ett t-rör till wastergaten på lilla turbon gått sönder. och en annan hade ventilen som styr wastergaten gått sönder. men han hade fått en felkod på det. det har inte jag. får kika på det imorn. | |
| Det var bara en vakuumslang till turbon. Bra att veta om nån annan råkar ut för detta. | |
| Har en 535:à som idag började uppföra sig exakt likadant. Vilken slang var det som var paj på din? Har bara snabbkollat men har inte hittat något hål än... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.