AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.774

När sätter ni på vinterdäcken?

Sida 2 av 2
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Nyss, och genast trollades den fina kontakten med vägen bort...
Lugn gott folk lugn, vänta tills jag fått på däcken det garanterar minst +5 grader i flera veckor. :)

ja
294
ja73
530dA X-drive Touring -13
Två veckor sedan.

/Jonas
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
1 dm att sopa i morse 05.45 tryggt och fint med dubbdäck !!

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Mina åkte på idag. Rätt skönt att ha dom på nu faktiskt,inte alls roligt vissa stunder att halka runt på sommardäck...
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
I söndags i södra Dalarna. Konstigt nog hade jag inte ett fem centimeters snötäcke på huvudet när jag höll på. Kanske blir vuxen en dag jag med...
Gjorde det idag efter en del sladdande på parkeringen när tösen skulle till förskolan imorse.

Och vilken skillnad det blev! Bilen är som förbytt nu när de eländiga RFT-däcken är förpassade till förrådet och snart tippen. Även vinterdäcken är punkteringsfria, men tydligen mycket nyare än sommardäcken, bilen går så mjukt, tyst och utan att spåra. Hann bara köra i 110 km/h, men bilen var helt spökligt tyst, som en 5-serie ungefär. Lite, men bara lite, vingligare blir det, men jag accepterar det, bara jag slipper köra med de sunkiga gamla Bridgestone Potenza sommardäcken. Har genast beställt nya sommardäck som väntar på mig i april. Vanliga, hederliga icke-punkteringsfria däck... Bilen spårade så häftigt att jag var nära att börja riva i framvagnen och leta efter de dåliga länkarmarna. Men som tur är så var det bara däck...

Boldly goes where no BMW has gone before
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
I torsdags. Rätt bra tajmat...har vart redigt halt 05.00 på morgnarna senaste dagarna...
Idag, saknar dock en fet bmw.
Visa användare
30
kaZmur
330i Touring -02
Försöker undvika det över huvud taget, men sätter på dem om vinterväglaget verkar ihållande.
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Imorgon morgon åker de på.

Vinterdäcken åkte på i söndags. Jag tyckte såväl ljudnivå som förbrukning minskade. Ett som är säkert är att RFT däck är tunga. Vinterhjulen, ej RTF och 16 tum, kändes fjäderlätta i jämförelse.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Typiskt att kylan ska komma tidigt.

Borde åka till verkstaden och få det bytt,men har inte fått arslet ur.
jahopp helt plötsligt har värmen stigit och ökar

Minasta temperatur inatt 7,6 grader 10.2 nu och ökar och det inte ens sol.
Så jag avaktar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.