|
|
|
|---|---|
|
Min CD-skiva i bilen va inte orginal så jag behöver beställa en ny och tänkte göra det från Länk. Mina funderingar är: 1. Hur vet jag att min DVD/Nav är original? 2. Den som sitter i min bil är en likadan som Länk 3. Hur vet jag att CD-skivan som heter Navigation CD original BMW Scandinavia 2010 Produktnummer: 65-90-2-159-732 på samma hemsida fungerar till min DVD?. Är det någon som har erfarenhet av detta och kan tipsa om hur man skall gå till väga för att få DVD´n att fungera igen. På BMW sa de att CD-växlaren i bakluckan fungerar fint och att det bara var att köpa en ny NAV-skiva för 3800:-!!!Inte så sugen på det. Speciellt inte om Schmiedmann fungerar. Kan man bränna?? Tack för hjälp!! | |
|
Om du har en 03:a så bör du ha en Naviläsare som klarar både DVD och CD. Skillnaden är att en DVD får plats med hela västeuropa medan en CD får plats med ett eller ett par länder. Priset du fick från BMW är nog för en DVD, en CD är billigare men BMW tar nog mer än Schmiedmann. För info om CD 2010 som passar din bil kan du läsa här Länk ___ //Ulf |
|
|
Ok, men vet ngn hur man bränner själv eller om Schmiedmanns fungerar?! Mvh Christoffer |
|
|
cmexi: De som vi säljer är original. Det finns inga pirat att få tag på vad jag vet. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
cmexi: om du har en originalskiva och t ex vill göra en säkerhetskopia så kan du stoppa in skivan i din dator och i ditt brännarprogram välja att göra en Image av den. Då sparas skivan på din dator i en fil som har ändelsen .img eller ibland .iso. När du sedan vill bränna din säkerhetskopia så kan du från brännarprogrammet välja att bränna Image eller kopia och sedan väljer du den fil du tidigare sparat och då skrivs detta till din CD-R. Utifrån detta kan du nog räkna ut hur du skulle bränna en annan fil du kanske "hittat". Som Viktor skriver så är det garanterat original dom säljer dock så finns det eller har i alla fall funnits piratkopior på eBay och på andra mindre nogräknade siter. Det funkar väl inte annorlunda än i skiv- och filmbranschen och i många länder så är ju detta med försäljning en stor industri som ofta sker ganska öppet. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.