AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.964

När bör man byta batteri ?

Kh
47
Khatana
325i -01
Har hört att det är ungefär 2 år men att det kan variera.. undrar hur länge syran o vattnet håller ?

BMW,The Ultimate Driving Machine !
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Byt när det är slut ;)
Bytte på farsans MB häromdagen, det har hängt med sedan 2004.

kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Aja ett batteri håller mer än 2-3 år. Det gäller att inte djup-urladda det för
ofta för vid varje djup-urladdning så sulfaterar batteriet.

mvh stefan
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
snarare gäller att aldrig urladda batteriet, definitivt inte så djupt att startmotorn bara klickar eller ens det. Använder man batteriet bara som startbatteri (som det är gjort för...) och underhållsladdar då och då med en bra laddare håller batteriet i massor med år.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

På två av mina E39 har batteriet hållt i 5-6 år och anledningen till att jag fick byta var problem med fläktslutstegen som tömde batterierna ett antal gånger. I samband med dessa händelser så införskaffades också en underhållsladdare så nu får batterierna lite extra vård ett par gånger om året.

___
//Ulf
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
mitt batteri fick på käften när bilen stod i 6 månader innan jag kom och räddade den :) de va tomt :S de har blivit sämre under 3 år men inte så mycket att de MÅSTE bytas än.

vet inte hur gammalt de är men set ut att vare med många år.

har själv misshandlat de lite med billjud osv så man fått rullstarta sen, så jag får skylla mig själv för de..

BMW ownz
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Min 06 byte jag på i dag.
1 cell slut.
Mitt orginal batteri från 01 ska bytas nu innan avställning. Sen det blev kallt har batteriet börjat ge upp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.