|
|
|
|---|---|
|
Tänkte lämna E38-sfären och bli med E60. Tittar på 530 05-07, gärna under 10.000mil, vill ha med 4wd. Vad säger ni som redan kan och vet om prislägen och allt annat? Provkört mina första nu senaste 2 veckorna. Inte över 250 gärna. | |
|
Du skriver "Inte över 250 gärna." Du behöver inte vara orolig om du menar km för vid 240 så är våra svenska vägar som tvättbrädor så det skall mycket till att fortsätta mot 250+. För du menar väl inte kronor. Finns många fina 530i 05-06 runt 200´. En underbar bil med en underbar motor! "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
Inte över 250 gärna stämmer för de flesta E60/E61:or. Upp till 220 (på mätaren) går bra, men sen är det seeeegt. ;o) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Då ändrar jag till "gärna över 250" ;] Men fortfarande gärna under 250.000 sKr. Detta med utrustning verkar ju variera kraftigt. Den här tex har mycket, men inte navigator; Länk Helel på stolar och allt det där vill man ju ha. Vad är era preferenser på utrustning som är prisvärt i dom? Fördelen med att köpa hos BMW är ju att man kan skicka reklamationsnämnden på dom. |
|
|
Den du länkar till är inte helt fel. Du bör få ner den 10-15´och det är ju en sen -05. Ett plus är ju rikligt med utrustning och en trevlig 6-vx låda. Och bry dig inte om att den saknar navi!! Provkör och är du nöjd så slå till! Och inte segar min 530 över 220. Går som en kanonkula! "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
Du tror på den? Provade den och den går bra. Lite klurigt med nya modeller man inte är van. Det var nåt litet ljud i bakvagnen, och nåt litet litet fnissel fram i motorn jag inte kände igen från E38. Men den ÄR besiktigad - blankt, och nyservad. Ägarhistorik och allt stämmer. Ska jag behöva kosta på 1500 spänn på bilprov tro? Kanske nån lokal BMW-verkstad kan stoppa ner huvudet under huven och säga det "ska låta så"? |
|
|
Nån annan som har åsikter om bilen på länken? Pris/mil/utrustning? Även sett till dess värde om låt säga 2 år, under förutsättning att jag vårdar den och fyller i serviceboken med auktoriserade stämplar. Köper jag blir jag 3e brukaren. Retrofit på NAVI Pro kan man ju glömma. Ca 50 monterat och klart sa dom i Mölndal. |
|
|
Har navi pro du får en mycket bättre och billigare om du köper en lös Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.