|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar följande: Vill montera bil-pc i min e60 och är väl inne på centrafuse tror jag. Där finns funktionen att man kan avläsa obd fortlöpande i en meny i programmet. Jag ser att det finns en uppsjö av interface för anslutning men jag går vilse i djungeln här. Jag vill ju ha en anslutning som sitter i hela tiden. Hur gör jag enklast då? Sitter uttaget till vänster vid förarplatsen är det inte så roligt att ha nånting sittande i där hela tiden som man kan trampa sönder eller så menar jag. Förslag på lösning? Kan man hacka in sig på baksidan av uttaget? Ibland får man intrycket att vissa adaptrar bara är en kabel medan vissa är med elektroniskt interface av något slag. Och vilken adapter ska jag i så fall ha? ELM 323, 327 etc. Det finns några stycken. Min bil är tillverkad 2004-06 tror jag. E60 525. Vänligen hjälp mig lite eller peka på svaret i forumet. Informationsmängden är stor. Jag är inte ny på datorer eller så men har inte sysslat med obd överhuvudtaget och vet inte riktigt var jag ska börja. | |
|
För att avläsa data från motorn, räcker det med en kabel då? Och passande mjukvara förstås. Det är den informationen jag vill åt. Är interfacen till för mer fordonsspecifik data? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.