|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vad det kan vara för fel om tomgången är ojämn? Bilen i fråga är 518-96 17.000 mil. Tomgången går upp & ner. | |
|
Jo hej. Nästan den vanligaste frågan här på forumet tror jag.. Sök inlägg kanske kan ge något tips? Annars är ju tjuvluft en vanlig orsak,vid/runt insuget. Kolla med startgas för ev. lokalisering av läckaget. Lambdasondsproblem? Har du servat bilen nyligen? KAN lösa en del småproblem om vagnen genomgår en regelrätt service... Mvh Janne. |
|
|
Hade samma problem i min 525 24V.Bytte ventilkåpspackning,stiftpackningarna och tändstift.Ett problem löst.Funka utmärkt. Fegt Att Bromsa |
|
|
Bilen står på en bilfirma, stått där i 1 år. Han sa att han kunde fixa problemet, men jag tänkte lägga ett bud på bilen och fixa själv. |
|
|
Min gamla 325:a -91B drog ca 2 liter/milen och jag bytte lamdasond. Därefter drog den 0,7 liter/milen och avgasvärdena var korrekta igen. Jag ville bara säga att jag tror lambdasonden kan vara boven i många fall och att det kan vara värt att kolla upp den. (Vill minnas att även tomgången uppförde sig minst sagt underligt innan lambdabytet också, så....kolla upp den!) /R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.