AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.169

520 -88, billig! ... men går bara "ibland" ...

Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
En kollega vill bli av med sin 520 E34 -88.
Skicket är ganska skapligt, en helt okej bruksbil med fin inredning, hyfsad lack och väldigt lite rost.

2000 spänn bara, och sommardäcken är nya! :)

MEN:

Ibland slutar bilen gå. Och startar bara om man tar av kabelskon till batteriet och sätter på den igen.

BMW hittar inte felet, eftersom bilen funkar när de kommer dit med den.

Vad tror ni? Glapp nånstans? Nån elbox?

Tacksam för snabba svar! Snart kanske den åker på skroten, och det vore ju synd.
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Nån som har några idéer?
börja byta alla säkringar i boxen. funkar inte det så gå till skroten o byt ut hela boxen. funkar inte det så vet jag inte. är säkert något jätte simpelt.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
BMW hittar inte felet??

Säg inte att du kör till en auk. BMW verkstad med skräpet :-)
Du måste skämta aprillo!

"Byta upp sig? Till vad då?"
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Kolla framför föraren i motorurymmet mot torpedväggen, E30 har iallafall 3 reläer där. Bla huvudreläet som sitter i mitten om man lossar på den svarta plastkåpan, det brukar ha glapp och då blir det som att bilen stannar i några/någon sekund och går igång igen sedan. Vicka på dem eller knacka lätt med skruvmejsel då bilen är igång så vet du garanterat.

Byt jordfläta mellan motor och kaross eller kolla om den finnes alternativt slipa bort oxidering/rost på den.

Är batterpolerna rena? rengör dem i så fall!

Galpp/trasig bränslepump är inte omöjligt, kan ofta ställa till det när man minst anar det.
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Jag skulle tippa på huvudsäkringen skulle behövas bytas. Den ger konstiga problem när den är gammal som bilen. Sprickor som är så små att dom inte syns men skapar problem. Sitter vid batteriet, en 80A. Kostar 5kr på BMW. Skadar inte att byta iaf.

Och sen skulle jag också bytt ut alla säkringar i boxen och bytt/rengjort alla jordkablar som sagts.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.