|
|
|
|---|---|
|
hej alla.. min 523 00:a M-paket har en jobbig oljud vid gupp eller vänster/höger sväng från båda B-stolparna.. vid bälte plasten typ, jag har öppnat och lagt tvätt svamp där inne men det hjälper inte. jag vet inte om det kommer dörr sidan kanske..svårt och hitta exakt.. Någon som har samma dilemma som mig?? | |
| Det är inte det klassiska gnissel/knak-ljudet på E39? Kommer mig veterligen från dåliga, slitna, torkade dörrlister, de som sitter längst upp på dörren. Smörjde mina med Vaseline, hjälpte ev. något men ingen succé. Antingen byter man dom mot de nyare i filtmaterial (tror du har dom redan på en 00:a) eller smörjer man de gamla med dyrt medel som köps av BMW. Men ljudet kan ju komma från annat åxå.... | |
|
Det är inte det klassiska problemet med glappande dörrnäsor? Några varv eltejp så var det löst. Min tejp har hängt med i 5 år.. inget glappande/oljud längre. /Johan |
|
|
Har samma problem Låter som det kommer nånstans från dörren, på förarsidan. Gör mig galen |
|
| Vad är dörrnäsor? :) | |
|
Den del av dörrlåset som är skruvad i karossen. Det ser ut som en liten cylinder som ofta inte är tight nog, utan behöver ett par varv av t.ex eltejp för att inte glappa när själva låset greppar runt den. /Johan |
|
| Stort tack för svaret Johan M3! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.