|
|
|
|---|---|
| Har blivit lite sugen på en 1-serie cab trots annalkande vinter. Får man plats med hustru (165 cm), mig själv (178 cm), tvåårig kille i bakåtvänd stol och en tvåmånaders i babyskydd? Ingen packning behöver få plats då den kommer vara andrabil och oftast köras av en, eller möjligen en vuxen och båda barnen. Måste dock kunna hävda att hela familjen till nöds får plats för att kunna förankra ett köp... Vad tror expertisen? | |
| Det beror på många faktorer men barnstolarnas utformning är nog en av de stora. Du får nästan försöka låna en 1-serie cab och prova. | |
MrsK |
Det beror på vart ni hade tänkt att sätta stolarna... och om ni kan tänka er att fälla ner taket varje gång... :S Jag tror den bakåtvända stora i stolen är den som är jobbigast att gå plats med & snart behöver ni två! Olika scenarior: -Babyskydd framsäte -Bakåtvänd stol bakom passagerare 2-åringen kryper/lyfts in i sin stol från förarsidan = smutsigt och tungt nu i vintertid. Babyskyddet lyfts lätt på plats till passagerarsätet Vuxen sätter sig i baksätet brevid 2-åringen. -Babyskydd bakom passagerare -Bakåtvändstol framsäte Babyskyddet är svårt att få in bakom passageraren eftersom passagerarstolen nog inte går att luta och flytta fram så lätt iom barnstolen. -Båda stolar bak - ändå jobbigare. -2 bakåtvända stora stolar - otänkbart om ni inte fäller ner sufletten varje gång för att få in barnen i sina stolar som står i baksätet... ;) Att spänna fast barnet som sitter bak kan iofs underlättas om ni tar ner bakrutorna varje gång, men problemet att få in barnen finns fortfarande där... Jag har, sedan en vecka tillbaka, en 120d coupé och kommer undan rätt lätt. Min snart 5-åring sitter i stol med bälteskudde och ryggstöd, jag fäller bara fram passagerarstolen lite så hon kan hoppa in, hon spänner fast sig själv och skulle det strula med fastsättningen av henne så sätter jag mig i förarsätet och hjälper henne utan problem. Bilen är såpass liten och jag är rätt lång (173). Men jag hade aldrig stått ut med att ha henne i en bakåtvänd stol i min bil. Jag är så rädd om den och vill inte skava på inredning eller ha sketna skor på sätena... Be att få provköra en coupé om det inte finns någon cab. Principen är ju den samma (jag har dock inga nedfällbara bakrutor (tror jag??) men jag satsar mina mynt på att ni inte får ihop det tyvärr - om ni inte fäller ner taket varje gång... ;) |
|
Inte en chans! Jag har själv provsuttit baksätet i både 3-serie cab och 1-serie cab och funderat på om barnstolar skulle kunna få plats. Just bakåtvända stolar tar mycket plats på längden. |
|
| Tack för svar! Tur att bilen jag var intresserad av såldes till en annan spekulant, så jag behöver inte fundera på problemet längre. Avvaktar några år, tills ungarna kan sitta framåtvänt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.